  • 21. Data: 2020-06-21 11:40:08
    Temat: Re: Myjka ultradźwiękowa... jaka?
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Tetrahydrofuran.

    Stanowczo za drogi.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 22. Data: 2020-06-21 12:52:29
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 21.06.2020 o 11:40, PeJot pisze:

    > Stanowczo za drogi.

    Toluen.

    P.P.

  • 23. Data: 2020-06-21 14:16:58
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Toluen.

    Porównywalny cenowo z benzyną ekstrakcyjną.

    BTW: ma ktoś pomysła na utylizację zużytej benzyny po myciu części
    mechanicznych ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 24. Data: 2020-06-21 18:14:54
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2020-06-21 o 14:16, PeJot pisze:

    > Porównywalny cenowo z benzyną ekstrakcyjną.
    >
    > BTW: ma ktoś pomysła na utylizację zużytej benzyny po myciu części
    > mechanicznych ?

    https://www.zuop.com.pl/pl/skup-olejow-odpady-motory
    zacyjne
    lub dowolny warsztat samochodowy jeśli masz tego kilka litrów.

    Zwykle warsztaty mają 1000l zbiornik lub kilka na takie odpady i nie
    robią problemu jak chcesz coś takiego kulturalnie oddać.
    Duże ilości firmy utylizacji odpadów są w stanie nawet odkupić...
    --
    pzdr, j.r.

  • 25. Data: 2020-06-21 18:33:47
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-06-21 o 14:16 +0200, PeJot napisał:
    > BTW: ma ktoś pomysła na utylizację zużytej benzyny po myciu części
    > mechanicznych ?

    Zlać do butelki, przyda się do rozpalania grilla.

    Mateusz

  • 26. Data: 2020-06-21 19:10:19
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sun, 21 Jun 2020 14:16:58 +0200, PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > BTW: ma ktoś pomysła na utylizację zużytej benzyny po myciu części
    > mechanicznych ?

    Benzynę po myciu łańcucha rowerowego zlewam do butelki, po zlaniu
    z nad osadu jest klarowna i IMHO nadaje się do kolejnego użycia.
    No, do umycia zegarka bym jej już nie brał...

    --
    Artur Stachura

  • 27. Data: 2020-06-21 19:55:59
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-06-21 o 19:10, Artur Stachura pisze:

    > Benzynę po myciu łańcucha rowerowego zlewam do butelki, po zlaniu
    > z nad osadu jest klarowna i IMHO nadaje się do kolejnego użycia.
    > No, do umycia zegarka bym jej już nie brał...

    Po którymś użyciu taka benzyna po odstaniu nie jest już klarowna tylko
    brązowa. Umycie czegokolwiek precyzyjniejszego, np. przerzutki tylej
    oznacza jej zatłuszczenie i ekspresowe łapanie kurzu.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 28. Data: 2020-06-21 20:25:52
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Sun, 21 Jun 2020 19:55:59 +0200, PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > Po którymś użyciu taka benzyna po odstaniu nie jest już klarowna tylko
    > brązowa. Umycie czegokolwiek precyzyjniejszego, np. przerzutki tylej
    > oznacza jej zatłuszczenie i ekspresowe łapanie kurzu.

    Pewnie pozostają rozpuszczone resztki starego smaru. Przy
    delikatniejszych mechanizmach nie ma już co oszczędzać.

    --
    Artur Stachura

  • 29. Data: 2020-06-21 20:47:51
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Zlać do butelki, przyda się do rozpalania grilla.

    no, tego by nie robił.

  • 30. Data: 2020-06-21 20:48:53
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2020-06-21 o 20:25, Artur Stachura pisze:

    > Pewnie pozostają rozpuszczone resztki starego smaru. Przy
    > delikatniejszych mechanizmach nie ma już co oszczędzać.

    To wiadomo, ale pozostaje kwestia utylizacji tego szmelcu. Stąd pomysł
    na jakąś inną chemię/technologię.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem