  • Data: 2010-02-01 13:38:21
    Temat: Re: [NTG][OT]Re: UKE zepsuło mi pocztę głosowš
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał
    > Doświadczenie uczy, że w dłuższym okresie jest to niemożliwe.
    > Bardzo wiele firm chciałoby być monopolistami, ale to nie takie
    > łatwe.

    Tylko ze to doswiadczenie z dzialajacym prawem antymonopolowym.
    I jak widac moze trwac 100 lat - dziadek placil, ojciec placil, ty
    placisz, ale moze wnuki nie beda :-)

    > Dla przykładu - US Steel - dawny quasi-monopolista (kiedyś 67%
    > [..]
    > 1907 it bought one of its largest competitors Tennessee Coal,
    > Iron and Railroad Company which was headquartered in Birmingham,
    > Alabama.
    [...]
    > It now produces less than 10 percent."

    Trzeba bylo kupic wiecej kolei i zablokowac konkurencji transport
    :-)

    > Złe przykłady, opanowane są bowiem przez państwo. Nic dziwnego,
    > ze jest monopol, skoro chłop na swoim polu nie może sobie
    > postawić wiatraka, aby mu prąd produkował, nie mówiąc już o
    > sprzedaży tego prądu sąsiadom.

    Alez moze. Papierow jest duzo, ale mu pozwola, przynajmniej
    obecnie.
    Tylko ze:
    -za drogo kosztuje zeby chlop postawil,
    -dwom sasiadom sprzeda, ale wiekszej ilosci to musi siec wybudowac,
    bo monopolista niego nie kupi,
    -wiatrak to taka technologia ze prad raz jest, a innym razem nie
    ma, wiec do normalnej sieci trzeba byc podlaczonym.
    -sasiadom moze monopolista oplate podniesc, nie chca placic za prad
    to zaplaca wiecej za utrzymanie linii,
    -a koniec koncow wtraci sie panstwo i zabroni, jak juz obywatele
    beda mieli dosc tych wylaczen pradu z powodu braku wiatru :-)

    J.