  • 1. Data: 2010-01-26 17:46:24
    Temat: UKE zepsuło mi pocztę głosową
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    TP razem z Centertelem wprowadziły bardzo przydatną dla mnie usługę:
    poczta głosowa tp sms. Działało to w ten sposób, że z poczty głosowej
    komórki można było się dostać do powiązanej poczty głosowej numeru
    stacjonarnego i odwrotnie.

    Niestety, kilka dni temu usługa została wyłączona. Złożyłem reklamację.
    Dziś zadzwonił błękitny konsultant i poinformował, że UKE wymogło na TP
    zaprzestanie świadczenia tej usługi ze względu na... dyskryminację
    innych operatorów komórkowych - z usługi mogli korzystać tylko
    użytkownicy Orange. Od teraz mogę jedynie dostawać SMSy o pozostawionej
    wiadomości, ale nie mogę tejże wiadomości odsłuchać z darmowej poczty
    komórkowej (cóż, dobre i to).

    Nie rozumiem działań UKE (o ile to prawda) i TP. W jakim celu pozbawia
    się sporej rzeszy klientów przydatnej usługi tylko dlatego, że jest
    dostępna tylko dla jednej sieci komórkowej? Jeżeli dajmy na to Netia
    podpisałaby podobną umowę tylko z Play/Plusem/Erą to też byłoby to
    działanie "nielegalne"? Przecież usługa abonamentu stacjonarnego jako
    taka to część "detalu TP", który to "detal" może porozumieć się z kim
    chce w celu świadczenia ciekawych usług? Dlaczego klient Orange nie może
    korzystać w żadnym stopniu z usług "konwergentnych" w ramach grupy TP?

    Gdzie jest dziura w moim rozumowaniu?

    Marek

  • 2. Data: 2010-01-26 17:59:01
    Temat: Re: UKE zepsuło mi pocztę głosową
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Nie rozumiem działań UKE (o ile to prawda) i TP.

    ja bym zaczal od sprawdzenia wersji u innego konsultanta
    jezeli bedzie spojna z poprzednia, to mozesz poprosic o wyjasnienie w uke

    co do pracownikow hotlajnow plus, era, oryndz, netia - zdarzylo mi sie, ze
    slyszalem w tej samej sprawie dwie rozne wersje, zarowno w kwestiach
    informacyjnych o uslugach, jak i w zakresie obslugi posprzedaznej
    trzy rozne wersje mialem dotychczas tylko u jednego operatora

  • 3. Data: 2010-01-26 18:19:00
    Od: "jerzyn" <d...@p...fm>

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał w
    wiadomości news:hjn86m$dj0$1@news.interia.pl...
> [...]
    > Dziś zadzwonił błękitny konsultant i poinformował, że UKE wymogło na TP
    > zaprzestanie świadczenia tej usługi ze względu na... dyskryminację

    Do Ery działa i w czym problem.

  • 4. Data: 2010-01-26 22:30:14
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    W dniu 26.01.2010 19:19, jerzyn pisze:

    > Do Ery działa i w czym problem.

    Do Ery (jak i do Orange) działają powiadomienia SMSowe z poczty tp. W
    Orange miałem wcześniej możliwość odsłuchania poczty głosowej telefonu
    stacjonarnego po połączeniu z pocztą głosową Orange i wciśnięciu
    klawisza 6 - teraz to już nie działa i nie będzie działać.

    Marek

  • 5. Data: 2010-01-27 15:36:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > się sporej rzeszy klientów przydatnej usługi tylko dlatego, że
    > jest
    > dostępna tylko dla jednej sieci komórkowej?

    Zrozum slowo dyskryminacja i monopol - UKE ma dbac oto zeby
    TP-Orange nie budowal swojego monopolu w ten sposob ze zeby np z
    takiej przydatnej uslugi skorzystac to trzeba sie do Orange
    zapisac.

    I jesli sie okaze ze inni operatorzy komorkowi nie moga swiadczyc
    podobnej uslugi bo wyskakuje jakis brak mozliwosci technicznych ..
    to owszem, moze nawet powinno sie zakazac swiadczenia w jednej
    sieci.

    Oczywiscie gdzies przy tym trzeba sie wykazywac zdrowym rozsadkiem
    i nakresleniem jedynie slusznych celow.

    > Jeżeli dajmy na to Netia
    > podpisałaby podobną umowę tylko z Play/Plusem/Erą to też byłoby
    > działanie "nielegalne"?

    Ale Netia z Plusem nie maja pozycji dominujacej :-)

    Za to jak im z tego powodu przybedzie klientow do poziomu istotnego
    w skali kraju .. to UKE bedzie wladny postapic podobnie :-)

> [...]
    > nie może
    > korzystać w żadnym stopniu z usług "konwergentnych" w ramach

    Bo antymonopolistycznie bedzie jesli Orange za to zaplaci TP, TP
    Orangeowi, i za identyczne stawki bedzie to mogli realizowac inni
    operatorzy.
    Co i tak jeszcze jest niewystarczajacym ograniczeniem :-)

    No coz - powinienes opisac swoje zale do rzeczniczki UKE, moze w
    przyszlosci urzad lepiej zadziala.

    A moze jak juz TP opusci polowa klientow, to bedzie sie mozna zajac
    uslugami grupowymi bez ograniczen :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-01-31 16:50:51
    Od: Wojciech Nawara <wytnij_usenet_wytnij@wytnij_nawara.wytnij_info>

    J.F. pisze:

> [...]
    > podobnej uslugi bo wyskakuje jakis brak mozliwosci technicznych .. to
    > owszem, moze nawet powinno sie zakazac swiadczenia w jednej sieci.

    I z monopolu zrobił się nam socjalizm...

  • 7. Data: 2010-01-31 20:20:38
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> napisał w
    wiadomości news:hjn86m$dj0$1@news.interia.pl...

    > Gdzie jest dziura w moim rozumowaniu?

    Celem dzialania UKE nie jest ochrona interesów klientów, tylko innych
    operatorów niż TP i Orange. Przecież to wiadomo jeszcze z okresu, kiedy p.
    Streżyńska była na garnuszku TELE2.
    R.

  • 8. Data: 2010-01-31 23:39:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 31 Jan 2010 17:50:51 +0100, Wojciech Nawara wrote:

    >I z monopolu zrobił się nam socjalizm...

    Takie czasy - nieskrepowany kapitalizm nam sie nie spodobal, i
    zazyczylismy sobie wiecej socjalizmu.

    J.

  • 9. Data: 2010-02-01 06:34:07
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Takie czasy - nieskrepowany kapitalizm nam sie nie spodobal, i
    > zazyczylismy sobie wiecej socjalizmu.

    kto "zesmy zazyczylismy" ? ja sobie nic nie zyczylem

  • 10. Data: 2010-02-01 10:55:57
    Temat: Re: UKE zepsuło mi pocztę głosowš
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "brum" <b...@o...eu> napisał

    > kto "zesmy zazyczylismy" ? ja sobie nic nie zyczylem

    A na kogo glosowales ? :-)

    I naprawde zyczysz sobie nieskrepowanego kapitalizmu w telefoni,
    pradzie, wodociagach i kanalizacji ?

    J.