eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika[NTG] chyba trochę, ale może jednak [TG] - programowanie dla gimnazjalisty › Re: [NTG] chyba trochę, ale może jednak [TG] - programowanie dla gimnazjalisty
  • Data: 2016-07-14 20:58:01
    Temat: Re: [NTG] chyba trochę, ale może jednak [TG] - programowanie dla gimnazjalisty
    Od: "Pomidor" <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-07-14 20:00, Robert Wańkowski wrote:
    > Właśnie chciałem zapytać czy takie spolszczenia to dobry kierunek?

    Nie. Ale to gówniany patriotyzm typowy dla edukatorów na wyższym
    szczeblu od układania programów i parzenia kawy. Efektem jest
    bezużyteczna wiedza wpychana do głów. Pewnie że niby umiejetności
    zostają, ale frustracja w zetknieciu z rzeczywistoscią jest bolesna i
    zniechęcająca. Tak, robiłem w edukacji na tyle długo żeby to widzieć w
    praktyce.
    =================

    Dziękuję wszystkim (ale chętnie poczytam więcej) zgłaszającym swoje uwagi.
    Nie spodziewałem się tak żywego odzewu.

    1. Arduino odpada z kilku powodów. Ale najważniejszy chyba to taki, że
    powiązane
    to jest jednak z dłubaniem w elektronice i nawet jeśli bez lutowania to
    jednak wymaga
    zrozumienia z grubsza chociaż opornika, diody czy tranzystora o procesorze
    nie wspominając nawet. W przypadku gdy coś nie zadziała mamy problem
    "software czy hardware". Mam zbyt mało czasu (poniżej miesiąca) i niezbyt
    zapalonego do wiedzy "ucznia".
    Celem moim jest zainspirowanie go do raczej głębszego zrozumienia jakie
    inne powody do satysfakcji można odnieść z komputera niż wyższy level w
    grze.

    2. Zenek radzi iść na basen. Dobra rada, ale to zrobią już rodzice jego.
    Potrafią mu zapewnić wystarczająco dużo ruchu, ale nie zapewnią
    mądrzejszego kontaktu z komputerem.

    3. Jestem zdziwiony tak małą popularnością Logo. Dawał łatwo
    widoczne efekty na ekranie. Można łatwo było nauczyć procedur,
    subprocedur, nauczyć co to pętla, rekurencja, jak sortować
    zbiór itp.
    Uważam, że to są podstawy w każdym języku.

    4. Poza tym jak napisał Yabba chciałbym spróbować dać mu jakieś
    podstawy do kontynuacji gdyby jednak ta zabawa spodobała mu się.
    Podstawy do czegoś co może spotkać w wyższej klasie czy na jakimś kółku.

    Chyba przyjrzę się bliżej temu współczesnemu Logo.