eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNURD › Re: NURD
  • Data: 2019-05-10 15:09:00
    Temat: Re: NURD
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message
    news:5cd503a1$0$523$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 10.05.2019 o 03:31, Pszemol pisze:
    >
    >>>> Ależ można być jednocześnie pieszym i kierowcom i pasażerem!
    >>>
    >>> Jednocześnie? No chyba jako kierowca hulajnogi;)
    >>
    >> Tak, jednocześnie - bo jednoczesność wyrażasz w czasie za który
    >> robisz zestawienie danych.
    >
    > Nie - dopóki nie opracowałeś bilokacji każda twoja obecność w samochodzie
    > powoduje, że w tym czasie jest mniej pieszych na ulicach i więcej
    > użytkowników samochodów. Czy to weźmiesz policzysz w okresie roku, czy
    > minuty, w skali kraju czy powiatu.

    Tak Ci się może, błędnie, wydawać.
    Bo nie mając samochodu mogę do autobusu mieć dojście bez
    konieczności przejścia przez pasy, a mając samochód muszę
    np. przejść przez pasy do parkingu i w ten sposób zakup
    samochodu sprawi, że będę CZĘŚCIEJ przechodził przez pasy.
    I w drodze do parkingu mogę być potrącony na pasach przez
    autobus, którym jeździłbym gdybym nie miał samochodu.
    Kapujesz teraz? Słabo Ci działa wyobraźnia...

    >> Ta sama osoba może jednocześnie
    >> być policzona w obu kolumnach: jako kierowca i jako pieszy...
    >> W szczególnym przypadku ta sama osoba może mieć wypadek
    >
    > Ja nie o tym.

    A właśnie powinieneś o tym, bo analizujesz dane STATYSTYCZNE
    dla całej populacji i za okres roku.
    Gdybyś analizował każdego człowieka z osobna to byłaby inna rozmowa.

    >>> Ale skoro przybywa samochodów (czyli więcej czasu spędzamy w autach)
    >>> to w _tym_samym_czasie_ ubywa pieszych.
    >>
    >> Jeśli przybywa samochodów to niekoniecznie spędzamy więcej
    >> czasu w autach
    >
    > Jeśli tak, to czemu chciałbyś normalizować dane przez ilość samochodów?

    Nie upieram się przy takiej akurat normalizacji...
    Aczkolwiek tłumaczę niżej uzsadnienie.

    >>> Ale jakbyś nie miał samochodu to byłbyś dłużej pieszym (statystycznie),
    >>> a od czasu i butokilometrów statystycznie zmienia się odpowiednio
    >>> prawdopodobieństwo wypadku:P
    >>
    >> Tu się zgadzamy. Ale mając samochód mogę być pieszym lub
    >> kierowcą i tego Twojeg statystyki nie uchwycą w którym roku
    >> jestem częściej kierowcą a w którym częściej pieszym.
    >
    > Znów - nie o tym pisałem.

    A znów - tylko o tym powinieneś pisać :-)

    >>>> Prezentowanie danych jako dowód na porównanie czegoś go czegoś
    >>>> bez poddania ich wcześniejszej normalizacji to jeszcze większe
    >>>> kłamstwo.
    >>>
    >>> No więc zwykło się podawać ilość wypadków z udziałem pieszych podawać na
    >>> tysiąc mieszkańców. Ilość mieszkańców spada, a ty chcesz normalizować do
    >>> ilości samochodów czyli na odwrót (zresztą dane są z dupy, bo z cepiku).
    >>
    >> No widzisz - czyli jednak na 1000 mieszkańców. Czyli dobry przykład
    >> podałem porównując Niemcy i Słowację.
    >
    > Oczywiście. Natomiast ja się pytam skąd pomysł, żeby "normalizować"
    > to po ilości samochodów (będącą zresztą daną z dupy).

    Po co pytasz wiele razy o to samo? Masz czkawkę?

    >> A to, że liczba wypadków na
    >> pasach ZALEŻY od liczby samochodów jest bezdyskusyjne.
    >
    > Liczba wypadków zależy od bardzo wielu rzeczy. Chciałem tylko przytomnie
    > zauważyć, że celem tej statystyki nie jest wcale wyeliminowanie zmiennej
    > będącą przyczyną. W sumie wręcz przeciwnie;) Normalizacja ma sens jak
    > szukasz wspólnego mianownika - Polska/Niemcu/Hipszania i chcesz porównać
    > porównywalne. W tym przypadku wspólny mianownik masz - Polska. Możesz
    > stosować narzędzia statystyczne jeśli poszukujesz _przyczyn_ wypadków. Jak
    > chcesz znaleźć trend to wręcz muyszisz porównywać dane jak najbardziej
    > surowe.

    Ale porównujesz kolejne lata w tej Polsce aby *wykazać trend*.
    A więc aby rzetelnie wykazać trend powinieneś znormalizować dane
    które mogą zaszumiać ten trend.

    >> Wystarczy
    >> zastanowić się ile byłoby wypadków na pasach gdyby nie było samochodów.
    >
    > Albo pieszych, albo przejść, albo zmienić definicję wypadku, albo...

    No właśnie...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: