  • 1. Data: 2015-03-09 11:53:48
    Temat: NXP kupił Freescale
    Od: Bool <n...@n...com>

    Być może to zainteresuje tych co "siedzą" w mikrokontrolerach:
    http://www.nxp.com/news/press-releases/2015/03/nxp-a
    nd-freescale-announce-40-billion-merger.html

  • 2. Data: 2015-03-09 13:03:55
    Temat: Re: NXP kupił Freescale
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 09.03.2015 11:53, Bool pisze:
    > Być może to zainteresuje tych co "siedzą" w mikrokontrolerach:
    > http://www.nxp.com/news/press-releases/2015/03/nxp-a
    nd-freescale-announce-40-billion-merger.html

    Ciekawe, które linie procków wygaszą.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2015-03-09 13:23:00
    Od: Bool <n...@n...com>

    W dniu 2015-03-09 o 13:03, Mario pisze:
    nd-freescale-announce-40-billion-merger.html

    > Ciekawe, które linie procków wygaszą.

    Też mnie to ciekawi. Podejrzewam, że te które się im dublują i zostawią tylko LPC.

  • 4. Data: 2015-03-09 14:18:09
    Od: pgw <s...@p...onet.pl>

    On Mon, 09 Mar 2015 13:23:00 +0100, Bool wrote:

    nd-freescale-announce-40-billion-merger.html

    > Też mnie to ciekawi. Podejrzewam, że te które się im dublują i zostawią tylko LPC.

    To NXP kupilo Freescale, nie na odwrót.

    --
    pgw

  • 5. Data: 2015-03-09 18:35:21
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    pgw <s...@p...onet.pl> napisał(a):
    > To NXP kupilo Freescale, nie na odwrót.

    Język polski ma to do siebie, że zarówno temat wątku jak i Twój post nie
    mówią jednoznacznie kto kogo kupił :) Trzeba strony biernej użyć.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2015-03-09 19:36:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 9 Mar 2015 18:35:21 +0100, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@p...onet.pl> wrote:
    > Język polski ma to do siebie, że zarówno temat wątku jak i Twój
    post nie
    > mówią jednoznacznie kto kogo kupił :) Trzeba strony biernej użyć.

    Serio nie jest dla Ciebie jasne kto kogo kupił w zdaniu "NXP kupił
    Feescale"?

    --
    Marek

  • 7. Data: 2015-03-09 20:04:43
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Marek <f...@f...com> napisał(a):
    > Serio nie jest dla Ciebie jasne kto kogo kupił w zdaniu "NXP kupił
    > Feescale"?

    Jest. Tylko, że w polskim większe znaczenie ma przypadek rzeczownika niż
    kolejność. Jeśli choć jeden rzeczownik jest odmieniony, można zmienić
    kolejność i zachować sens. Czasem ktoś może zmienić kolejność zostawiając
    wyrazy rzeczowniki/nazwy nieodmienione. I dlatego pojawia się uprawniona
    nutka niepewności.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2015-03-09 20:24:22
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-03-09 o 20:04, Grzegorz Niemirowski pisze:
> [...]
    > kolejność i zachować sens. Czasem ktoś może zmienić kolejność
    > zostawiając wyrazy rzeczowniki/nazwy nieodmienione. I dlatego pojawia
    :) idąc tym tropem, poddajemy w wątpliwość więkjszość co
    usłyszymy/przeczytamy :)

  • 9. Data: 2015-03-09 20:31:55
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    W dniu 2015-03-09 o 20:24, Jawi pisze:
    > :) idąc tym tropem, poddajemy w wątpliwość więkjszość co
    > usłyszymy/przeczytamy :)

    "Czerwony samochód przesłonił zielony samochód".
    I mamy szum informacyjny.
    Język wymaga precyzji, inaczej zamienia się w bełkot. Niestety.
    A w wątpliwość się podaje. Poddać można się :-)

    Pozdrawiam,
    P.P.

  • 10. Data: 2015-03-09 22:53:37
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 09.03.2015 18:35, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Język polski ma to do siebie, że zarówno temat wątku jak i Twój post nie
    > mówią jednoznacznie kto kogo kupił :) Trzeba strony biernej użyć.

    Odwrotne rozumienie tego tekstu mogłoby zaistnieć gdyby to zdanie było
    odpowiedzią na pytanie: Kto kupił NXP? I w dodatku NXP i jego sprzedaż
    byłaby bardziej w centrum uwagi niż jakiś tam kupiec w postaci Freescale.

    --
    pozdrawiam
    MD