    Newsgroups: pl.comp.programming
    Date: Wed, 7 Aug 2019 02:10:45 -0700 (PDT)
    <a...@g...com>
    <e...@g...com>
    <c...@g...com>
    <8...@g...com>
    <6...@g...com>
    <c...@g...com>
    Subject: Re: "Najbardziej imponujący kod, jaki widziałem"
    From: g...@g...com

    W dniu środa, 7 sierpnia 2019 10:09:10 UTC+2 użytkownik Maciej Sobczak napisał:

    > Przepraszam, to jeszcze nie pokazuje istoty zagadnienia. Można jeszcze bardziej
    purystycznie (prościej?):

    > Map[Function[x, Power[x,2]], List[1,2,3,4]]
    >
    > Czy ta wersja jest czytelniejsza? To zależy, kto czyta.

    To jest problem z pojęciem czytelności, że jest niedookreślone.
    Ale ta wersja korzysta z mniejszej ilości reguł, które "czysty umysł" potencjalnego
    czytelnika musi sobie przyswoić, żeby móc ją zrozumieć.
    I to akurat nie zależy od tego, kto czyta.
    (No, chyba że ktoś by twierdził, że ludzie od razu się rodzą ze zdolnością do
    parsowania zapisu #^2& jako funkcji anonimowej. Ale np. moje osobiste doświadczenie
    falsyfikuje owo twierdzenie)

    Być może użycie "list comprehensions" byłoby dla różnych osób czytelniejsze, tzn. coś
    jak

    [x^2 | x <- {1,2,3,4}]

    > Na pewno dla automatu jest najlepsza (i wewnętrznie tak właśnie widać wszystkie
    wyrażenia, więc metaprogramowanie i przetwarzanie symboliczne odbywa się na takim
    poziomie), ale człowiek potrafi korzystać ze skrótów.

    Automat też potrafi korzystać ze skrótów. Automatowi naprawdę jest wszystko jedno.
    Automat zrobi wszystko, do czego go zaprogramujesz.

    Moje pytanie jest takie, czy ta pierwsza wersja rzeczywiście ma jakąś znaczącą
    przewagę nad tą ostatnią - na tyle znaczącą, żeby uzasadniała komplikowanie reguł
    dotyczących notacji.

    Moim zdaniem nie. Zdaniem Wolframa (i Twoim chyba także) najwidoczniej tak.

    Piszesz powyżej, że "interpunkcja w Wolframie nie jest bardziej skomplikowana, niż w
    C++", ale ze znanych mi języków C++ ma niewątpliwie najbardziej skomplikowaną
    składnię (na tyle skomplikowaną, że sami jego twórcy sobie z nim nie radzą)