eGospodarka.plGrupypl.comp.programmingNajłatwiejsze statyczne analizatory kodu C++ i Java Script?!? › Re: Najłatwiejsze statyczne analizatory kodu C++ i Java Script?!?
  • Data: 2019-08-23 08:27:31
    Temat: Re: Najłatwiejsze statyczne analizatory kodu C++ i Java Script?!?
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Naczytałem się w "Testowanie w procesie Scrum" autorstwa Tilo Linz, że
    > nie należy wymuszać takiego stylu kodowania jakiego nie da się
    > zweryfikować statycznym analizatorem składni.

    Nie zgodzę się z tym. Standard kodowania może mieć zalecenia estetyczne, których nie
    da się zweryfikować automatem. Od takich, że funkcje powinny być nazywane
    czasownikami a zmienne rzeczownikami po takie, że logiczne kroki algorytmu powinny
    być oddzielone od siebie pustymi wierszami. Nie mówiąc już o zaleceniach dotyczących
    treści komentarzy.

    Automatyzacja weryfikacji jest cenna, ale nie należy się tylko do takiej weryfikacji
    ograniczać.

    > Myślę że taki statyczny analizator kodu można by dodać małym kosztem do
    > systemu wersjonowania kodu + budowania + testowania.

    Małym albo dużym.

    > Jakie są najłatwiejsze w użyciu statyczne analizatory kodu C++ i Java
    > Script?!?

    Obawiam się, że żaden nie jest łatwy w użyciu, jeśli chcesz mieć możliwość
    definiowania własnych reguł.