  • 1. Data: 2012-06-11 22:28:43
    Temat: Napęd dvd nie działa
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Napęd się otwiera, widać literę dysku, ale nie widzi żadnych płyt, i chyba
    to nic mającego związek z oprogramowaniem, bo nie chce tez bootować z
    napędu.

  • 2. Data: 2012-06-11 22:44:04
    Temat: Re: Napęd dvd nie działa
    Od: Michal <u...@i...pl>

    W dniu 2012-06-11 22:28, Borneq pisze:

    > Napęd się otwiera, widać literę dysku, ale nie widzi żadnych płyt, i
    > chyba to nic mającego związek z oprogramowaniem, bo nie chce tez
    > bootować z napędu.

    Wiesz - w czasach napędów DVD-RW za 70 zł to średnio zdarza
    się 2-3 lata. Są projektowane na taką średnią żywotność i jeśli mając
    pod ręką płytę czyszczącą (to tylko opóźni proces wymiany, a nie go
    wyeliminuje) nie poprawi sytuacji to za bardzo nie ma się co zastanawiać
    i kupić kolejny ze świadomością, że po 2-3 latach sytuacja się powtórzy.
    To już nie czasy napędów kosztujących 1000-2000 zł czy nawet 500-600 jak
    służący mi do tej pory nieśmiertelny TEAC CD-W58E z 2000 r, który
    przeżył już KILKA kolejnych napędów robionych jako "jednorazówki".

    --
    /MB

  • 3. Data: 2012-06-11 23:57:05
    Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl>

    Użytkownik "Michal" <u...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wyeliminuje) nie poprawi sytuacji to za bardzo nie ma się co zastanawiać i
    > kupić kolejny ze świadomością, że po 2-3 latach sytuacja się powtórzy.

    Myślę nad
    http://allegro.pl/nagrywarka-liteon-x24-ihas124-19-r
    ewizja-b-nero-i2346308131.html
    Ta nagrywarka to SATA, poprzednia była jakaś inna.

  • 4. Data: 2012-06-12 00:29:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Borneq" jr5pj9$pne$...@i...gazeta.pl

    płytę czyszczącą (to tylko opóźni proces wymiany,
    i kupić kolejny ze świadomością, że po 2-3

    Co za bzdury. Napęd na 2-3 lata? Raczej na 23, o ile nie używasz
    tego 24 godziny i 7 dni w tygodniu, ale normalnie, domowo.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2012-06-12 01:34:13
    Od: "Jan P. Cieciński" <j...@c...eco.pl>

    > "Borneq" jr5pj9$pne$...@i...gazeta.pl

    > Co za bzdury. Napęd na 2-3 lata? Raczej na 23, o ile nie używasz
    > tego 24 godziny i 7 dni w tygodniu, ale normalnie, domowo.

    Witam!
    To było prawdą dawno temu. Od kilku lat wszystko jest projektowane tak,
    aby nie nadawało się do użytku po upływie okresu gwarancji. A także aby
    nie opłacała się naprawa.

    --
    Pozdrawiam, Jan
    http://www.ciecinski.eco.pl

  • 6. Data: 2012-06-12 08:35:16
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

    > Co za bzdury.

    Ani troche.
    Borneq ma racje.

    > Napęd na 2-3 lata? Raczej na 23, o ile nie używasz
    > tego 24 godziny i 7 dni w tygodniu, ale normalnie, domowo.

    Tak bylo... kiedys.
    Moj Mitsumi 'Quad Speed' (CD) dziala do teraz. :)

    Dzis... hm... pare lat temu na 6 "Samsungow" CD-R
    kupionych do ksiegowosci po trzech latach tylko 2 cos
    tam potrafily w mekach odczytac.

    Ot... planowane starzenie - element nowoczesnej gry rynkowej. :(

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 7. Data: 2012-06-12 08:42:07
    Od: "Chris" <s...@s...net>

    "Jan P. Cieciński" nabazgrał(a):

    > Witam!
    > To było prawdą dawno temu. Od kilku lat wszystko jest projektowane tak,
    > aby nie nadawało się do użytku po upływie okresu gwarancji. A także aby
    > nie opłacała się naprawa.

    Dokładnie :)

  • 8. Data: 2012-06-12 09:50:49
    Od: "ZS" <a...@w...pl>

    Co za bzdury. Napęd na 2-3 lata? Raczej na 23, o ile nie używasz
    > tego 24 godziny i 7 dni w tygodniu, ale normalnie, domowo.

    To też prawda:) Ja dvd używam może raz na 2 tygodnie i to tylko jak gdzieś
    zapodzieję płytę do instalacji windowsa:) Przy pendrivach 16gb za 30zł a za
    10zł 4gb to płyt praktycznie się nie używa, nawet do archiwizacji taniej
    kupić dysk wymienny + kopie na dysku lokalnym lub drugim komputerze.

  • 9. Data: 2012-06-12 09:52:52
    Od: "B.G" <o...@w...com.eu>

    Dnia 11-06-2012 o 23:57:05 Borneq <b...@a...hidden.pl> napisał(a):

    > Myślę nad
    > http://allegro.pl/nagrywarka-liteon-x24-ihas124-19-r
    ewizja-b-nero-i2346308131.html
    > Ta nagrywarka to SATA, poprzednia była jakaś inna.

    Jeśli przez nagrywarkę (między innymi przez szpary wzdłuż szuflady
    nagrywarki) komputer wciąga Ci powietrze, to postaraj się tak
    przeorganizować chłodzenie aby powietrze miało łatwiej (z mniejszymi
    oporami) wejść do obudowy innymi otworami.
    Kiepskość dzisiejszych napędów nie jest tajemnicą, ale ciągłe
    przepompowywanie zakurzonego powietrza przez nie - jeszcze szybciej je
    dobija.

    --
    B.G

  • 10. Data: 2012-06-12 11:32:04
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 12/06/2012 00:34, "Jan P. Cieciński" wrote:

    > Witam!
    > To było prawdą dawno temu. Od kilku lat wszystko jest projektowane tak,
    > aby nie nadawało się do użytku po upływie okresu gwarancji. A także aby
    > nie opłacała się naprawa.

    Z drugiej strony - 10 lat temu napędy CD były dość mocno eksploatowane,
    to i projektowano je na lata. Mojego obecnego ostatni raz użyłem do
    instalacji systemu i niczego więcej, więc niechby sobie był słabo
    poskręcany, i tak wytrzyma odczytanie jednej płytki raz na 3 lata.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net