  • 11. Data: 2016-11-28 19:07:24
    Temat: Re: Naprawa kluczyka
    Od: JS <b...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-28 o 12:35, Trybun pisze:

    > Czy pilota w kluczyku można naprawić/zregenerować? Jeżeli tak to gdzie,
    > a może jakoś we własnym zakresie by się dało? Niby jeszcze działa, ale
    > do odblokowania potrzeba kilkukrotnego, i coraz mocniejszego naciskania.
    > Żeby było śmieszniej, przed rozebraniem pilota to zamykanie sprawiało
    > problemy, teraz aby zamknąć wystarczy lekki dotyk..

    Miałem podobne objawy w kluczyku od AVE, ale u mnie stwardniały gumki
    naciskające switche i w końcu popękały. Za "3PLN" kupiłem nową gumkę w
    www.interkey.pl i teraz śmiga aż miło.

    pzdr
    JS

  • 12. Data: 2016-11-28 19:32:53
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-11-28 o 17:18, PiteR pisze:

    > no wylutować drania i wlutować nowy. Lekki dotyk świadczy o tym, że
    > switch jest umierający. Sprężyna nie odbija.

    Jak na mój gust, to problem jest z tym który słabo działa;-). Pies tam
    zresztą trącał który.. Do kogo mógłbym się zwrócić o wykonanie takiej
    usługi?

  • 13. Data: 2016-11-28 19:34:31
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-11-28 o 16:43, Budzik pisze:
    > Użytkownik Trybun c...@j...ru ...

    > Sa zapewne serwisy kluczyków, jeżeli masz mikrostyk to moze poszukaj po
    > prostu kogoś kto umie to polutować, moze jakies serwisy laptopów?
    > Nie trzeba od razu do ASO leciec bo tam zapewne zaproponuja wymiane
    > kluczyka...

    Rozejrzę się za takim serwisem. Ale tak już nawiasem - o co chodzi z tym
    lutowaniem. Gdy przyciski u pilota od sprzętu RTV przestają działać to
    się to naprawia u spawacza? No bo taki kluczyk to chyba prawie to samo
    co przyciski u pilota?

  • 14. Data: 2016-11-28 19:34:42
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Co, w tym pilocie są dwa klawisze/styki? Jeden do zamykania a drugi do
    > otwierania?

    Tak, dokładnie. Jeden przycisk do blokowania drzwi i aktywacji alarmu,
    drugi do odblokowania i wyłączania alarmu.

  • 15. Data: 2016-11-28 19:35:10
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-11-28 o 18:58, ToMasz pisze:

    > jak naciskasz przycisk, to jakaś diodka potwierdza jego zadziałanie
    > czy nie?
    >
    > jeśli niema styku, to przed oddaniem go w ręce fachowca możesz go
    > rozebrać napsikać przycisk denaturatem, wd40 i natychmiast wydmuchać.
    > Idea jest taka aby syf ze środka wypłukać czymś co jest cieczą,
    > rozpuszcza syf i jest wmiarę obojętna dla elektroniki. jak nie
    > zadziała, to lutowinica i jazda.
    >
    > ToMasz

    Rozbierałem już kilkukrotnie i tak powierzchownie czyściłem szmatką. Ale
    kompletnie nie widzę w nim nic co bym mógł lutować..

  • 16. Data: 2016-11-28 19:35:31
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2016-11-28 o 19:07, JS pisze:

    > Miałem podobne objawy w kluczyku od AVE, ale u mnie stwardniały gumki
    > naciskające switche i w końcu popękały. Za "3PLN" kupiłem nową gumkę w
> [...]

    Sklep "chwilowo nieczynny", ale dzięki za namiary.

  • 17. Data: 2016-11-28 20:09:54
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Trybun"

> [...]

    Jak na mój gust, to problem jest z tym który słabo działa;-). Pies tam
    zresztą trącał który.. Do kogo mógłbym się zwrócić o wykonanie takiej
    ---
    Do specjalisty

  • 18. Data: 2016-11-28 20:10:48
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 28.11.2016 o 19:34, Trybun pisze:

> [...]
    > lutowaniem. Gdy przyciski u pilota od sprzętu RTV przestają działać to
    > się to naprawia u spawacza? No bo taki kluczyk to chyba prawie to samo

    nie do końca to samo, ale fakt- idź tam, gdzie naprawiają RTV (bo chyba
    nie sądzisz że gość który szlifuje klucze i ma magiczne pudełko które
    odczytuje mu wsad immo będzie się zajmował lutowaniem?)

    Łukasz

  • 19. Data: 2016-11-28 20:48:00
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

    > Rozbierałem już kilkukrotnie i tak powierzchownie czyściłem szmatką.
    > Ale kompletnie nie widzę w nim nic co bym mógł lutować..

    Albo przycisk jest oparty o mikrostyk i taki jest przylutowany do
    płytki, albo włączenie układu odbywa się poprzez zwarcie grafitowym
    elementem znajdującym się na wewnętrznej stronie przycisku który
    naciskasz. Przeczyścić warto gumką myszką i izopropanolem, a z braku
    laku, po prostu spirytusem.
    https://youtu.be/gVr8eLW0-_o?t=81

    Jeśli farby przewodzącej jest za mało, to można np. przykleić kawałeczek
    folii aluminiowej, ale to druciarstwo. Pomaluj farbą/klejem
    przewodzącym, albo wymień gumkę lub całą obudowę. Na allegro kosztują
    grosze.

    A mikrostyk wymienia się jak na poniższym filmiku i można go
    przelutować. Jeżeli jeszcze działa, to też możesz próbować go popsikać,
    ale może nie pomóc, jeśli jest mechanicznie zużyty.
    https://www.youtube.com/watch?v=4YsaL4GED8E

    Obstawiam tę drugą wersję, bo najczęstsza w samochodowych "fobach".

    --
    Yogi(n)

  • 20. Data: 2016-11-28 20:48:44

    W dniu 2016-11-28 o 19:35, Trybun pisze:
    > Rozbierałem już kilkukrotnie i tak powierzchownie czyściłem szmatką. Ale
    > kompletnie nie widzę w nim nic co bym mógł lutować..

    Jakie to auto? Fotka kluczyka może