  • 1. Data: 2016-11-28 22:51:08
    Temat: Tylko 2 opony zimowe + 2 letnie - sytuacja awaryjna - co robić
    Od: "Matli" <W...@w...pl>

    Do ubiegłego sezonu zawsze miałem w aucie komplet (4 szt.) opon zimowych.
    Właśnie się zorientowałem, że jedna z opon zimowych jest rozwalona. Zanim
    dotrą zamówione (2 tygodnie) zimówki muszę rozwiązać problem:
    - czy jeździć przez kilka dni (mam trasę ponad 1000 km) tylko na letnich
    (mam je założone obecnie)
    - czy na tył założyć zimowe (te co mam) a na przodzie zostawić letnie.

    Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
    Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.

  • 2. Data: 2016-11-28 22:56:37
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 28-11-2016 o 22:51, Matli pisze:
> [...]
    > Zanim dotrą zamówione (2 tygodnie) zimówki muszę rozwiązać problem:
    > - czy jeździć przez kilka dni (mam trasę ponad 1000 km) tylko na letnich

    Zrezygnuj z tego zamówienia i kup je tam, gdzie mają od ręki.
    1000 km w obecnych warunkach na letnich to proszenie się o kłopoty,
    założenie dwóch zimówek to jeszcze gorszy pomysł.

  • 3. Data: 2016-11-28 23:01:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Matli W...@w...pl ...

> [...]
    >
    > Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
    > Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.

    2 tygodnie oczekiwania na opony?
    Oni ci je na zamówienie w Chinach robią?

    Co do jazdy - to zalezy jakie masz letnie i jak bardzo szanujesz swoje
    zdrowie.
    Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo

  • 4. Data: 2016-11-28 23:12:17
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Budzik w
> [...]

    jakie masz letnie i jak bardzo szanujesz swoje zdrowie.

    > Dzis rano było przykładowo bardzo slisko, miejscami wrecz lodowisko.

    Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"?

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2016-11-29 00:12:54
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    1>:

    > Nówki zimowe z "najwyższej półki" pomogłyby na "wrecz lodowisko"?

    Z najwyższej nie znam, ale ze "średniej" różnica w porównaniu do równie
    średnich letnich jest duża, chociaż nadal szału nie ma.

  • 6. Data: 2016-11-29 00:24:51
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Przyjazny w

    .1>:

    > Z najwyższej nie znam, ale ze "średniej" różnica w porównaniu do równie
    > średnich letnich jest duża, chociaż nadal szału nie ma.

    Na lodowisku?

    Bez kolców nie podchodź prosze nawet na najlepszych zimowych cywilnych

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2016-11-29 00:30:10
    Od: j...@i...pl

    On Mon, 28 Nov 2016 23:12:54 +0000 (UTC), Przyjazny

    >Z najwyższej nie znam, ale ze "średniej" różnica w porównaniu do równie
    >średnich letnich jest duża, chociaż nadal szału nie ma.

    Na lodzie? W takich warunkach to zimówka jest warta tyle samo, co
    letnia.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 8. Data: 2016-11-29 00:42:35
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Matli pisze tak:

> [...]
    >
    > Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
    > Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.

    Teoretycznie może ci się uda. Jeszcze tylko kawałeczek do domu.
    Ale bardzo prawdopodobne, że przez 1000km gdzieś przywalisz i koszty
    będą o wiele większe niż byś wszedł do serwisu i powiedział
    natentychmiast cztery zimówki.

    --
    Piter

    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

  • 9. Data: 2016-11-29 01:15:42
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 28 Nov 2016 22:51:08 +0100, Matli napisał(a):

> [...]
    >
    > Warto mieć mieszane opony letnie/zimowe podczas zimy?
    > Teoretycznie w tym tygodniu powinno być w granicach 0-5 stopni C.

    Z mieszanymi oponami zawsze trzeba uważać.

    Mając zimówki z tyłu i jadąc gdzieś w trasę musisz pamiętać że w mocnym
    zakręcie na suchym czy mokrym ten tył odjedzie pierwszy, a to nie jest
    takie fajne.

    Z kolei jak masz napęd na przód, to te zimówki z tyłu nie pomogą na
    sytuację kiedy będziesz musiał podjechać pod ośnieżoną górę.
    Przy napędzie na tył, zimówki tylko z tyłu to nawet całkiem niezłe
    rozwiązanie, ale pewnie masz FWD.

    Ogólnie jechać to się da na wszystkim, tylko trzeba to robić świadomie.
    Jakiś tam rozsądny zestaw to letnie do przodu, zimówki do tyłu i łańcuchy
    do bagażnika.

    Jak masz AWD i te opony w tym samm rozmiarze, to możesz założyć jak
    sportowcy w Monte Carlo - po przekątnej letnie i zimowe.

  • 10. Data: 2016-11-29 08:57:27
    Od: "abn140" <a...@g...com>

    domyslam sie ze to wielkie auto i drogie gumy? cos specyficznego? jak wiesz
    ze takie jajca beda to po co kupujesz gdzie trzeba czekac pol miecha na
    towar....
    a na teraz kup jakies dwie zimowy bieznikowane lub uzywki.
    bedziesz miec w razie czego rezerwe jak te nowe np zaczna bic i wystapi
    koniecznosc realizowania gwarancji czy jak po prostu rozwalisz...
    albo jedz tylko powoli i ostroznie...
    za komuny nie na takim gownie ludzie latali i bylo ok.