  • 11. Data: 2016-06-09 09:44:33
    Temat: Re: Naprawy lakieru - diy
    Od: Maciek <n...@x...pl>

    > Jeszcze raz dziekuję.

    Proszę bardzo.
    Jeszcze ze szczegółów dla Ciebie... To co u mnie zaskoczyło przy
    kładzeniu bazy i klaru jako żółtodzioba.
    Jeżeli będziesz malował jednym pistoletem, bądź przygotowany, że może
    wystąpić nieprzyjemny efekt.
    Mam trzy miejsca na klapie w których pistolet plunął jeszcze bazą gdy
    malowałem już klarem. Wygląda to jak ziarenko piasku w kolorze bazy
    zatopione w klarze, nie widać tego normalnie, trzeba się wpatrzeć ale
    mimo wszystko nie jest 100% perfekcyjnie a jedynie 99,99% ;-).
    Z począku myślałem, że to jakieś paprochy zpowietrza... ale..
    Następnym razem gdy malowałem błotnik u znajomej w samochodzie zrobiłem
    próbny natrysk klarem na kartkę papieru. Na początku wypluł kilka kropek
    bazy mimo, że pistolet naprawdę starałęm się dobrze wymyć i przedmuchać
    wysokim ciśnieniem.
    Potem już było ok i błotnik wyszedł ideal.
    Wniosek z tego taki, że dobrze jest przed położeniem klaru zerknąć czy
    jeszcze nie puszcza bazy.
    Klarem łatwo też zrobić tzw. "skórkę pomarańczy", dlatego dobrze jest
    przećwiczyć ustawienie pistoletu, grubość położenia warstwy itp. No i do
    tego też ma wpływ temperatura otoczenia. Czyli ogólnie trzeba nabrać
    trochę wprawy.
    Teraz jak coś lakieruje na czym mi zależy aby nie spartolić to mam
    zawsze pod ręką kontrolną puszkę po piwie :-) idzie na pierwszy ogień,
    jako tester czy wszystko ok.

  • 12. Data: 2016-06-09 10:28:25
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 09:44:35 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:

> [...]
    > Teraz jak coś lakieruje na czym mi zależy aby nie spartolić to mam
    > zawsze pod ręką kontrolną puszkę po piwie :-) idzie na pierwszy ogień,

    O! ta puszka to dobra sprawa :)
    Sprytne :)

    Ja chyba bede malować z puszki sprajem. Kompresor mam deczko kiepski a pistoletu nie
    mam. Więc nie chcę przeinwestowywać.
    Ale plan mam taki aby pomalować klarem nawet ze dwie warstwy a po jakimś czasie
    deczko spolerować.

    Dam znaka jak wyszło :)

    Dziekuje za pamięć :)

    --
    Lukasz Sczygiel

  • 13. Data: 2016-06-09 14:12:27
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    nie mam. Więc nie chcę przeinwestowywać.
    > Ale plan mam taki aby pomalować klarem nawet ze dwie warstwy a po jakimś czasie

    stary... pistolet za pindzisiunt zyla z dyszą 1.5 wystarczy. mam
    kompresor o szałowej pojemności 24l :) najtańszy i najpodlejszy chińczyk
    jaki był:)
    spróbuj tak - np na jakimś tanim lakierze. np biały akryl na busa (tego

  • 14. Data: 2016-06-09 14:42:02
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 9 czerwca 2016 14:12:29 UTC+2 użytkownik sirapacz napisał:

> [...]
    > jaki był:)
    > spróbuj tak - np na jakimś tanim lakierze. np biały akryl na busa (tego

    OK, rozważę. Bo jakieś graty mam ale wolalbym nie przeinwestowywać. Ale może jednak
    warto by było bo na pistolet już jakiś czas choruję.

    Ten moj kompresor tez jakiś tam niewielki jest i kiedys byly robione próby użycia ale
    słabo to wychodziło. Ale to lata temu bylo robione więc może dało by się coś
    poprawić...

  • 15. Data: 2016-06-10 08:57:33
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

> [...]
    ale słabo to wychodziło. Ale to lata temu bylo robione więc może dało by się coś

    to podpowiedz: lakier do pistoletu musi być dość rzadki.
    albo rozrzedzasz, albo bierzesz pistolet z większą dyszą. fi2.0 kładę
    podkłady a fi 1.5 resztę