  • Data: 2014-08-04 10:39:41
    Temat: Re: Nastepna lza....
    Od: diwajs <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-01 18:48, A.L. pisze:
    > Nastepne znalezisko: multimetr Lavo 1. Oczywiscie, analogowy,
    > wskazowkowy.
    >
    > Niby nic nadzwyczajnego, ale to byl pierwszy miernik dostepny
    > finansowo dla przecietnego amatora. Produkowany w Polsce. Kosztowal
    > mniej wiecej rzad wielkosci mniej niz importowane mierniki.
    >
    > W erze przed-Lavo kombinowalo sie jakies dziwne przyrzady do pomiaru
    > napiec i pradow. Na "magicznym oku" i rozne takie. Wystarczy poczytac
    > Radioamatora z tego okresu.
    >
    > Potem, kazdego bylo stac na Lavo
    >
    > A.L.

    A ja do dzisiaj mam w pełni działający UM5B (ma on 50k/V). Takie Lavo 1
    to był bardziej wskaźnik. O ile pamiętam miał on ledwo kilkaset ohmów na
    volt i bez znajomości podstawowych praw elektrotechniki i zasady
    działania badanego układu można było się nieźle naciąć mierząc napięcia
    na niskich zakresach zwłaszcza w układach tranzystorowych. Moim zdaniem
    na miano miernika zasługiwał dopiero Lavo 3 (kilka k/V)
    A kto pamięta odbiorniki tranzystorowe serii "Koliber"?
    W jednym z nich zdaje się też 3. w serii zastosowano nowatorsko
    kaskodowy wzm p.cz.
    pzdrw
    diwajs