  • Data: 2018-02-09 10:04:06
    Temat: Re: Nauka programowania FPGA
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup
    On 2/7/2018 2:59 PM, Piotr Wyderski wrote:

    >Świat odchodzi od rysowania schematów [1]. To wynika z bardzo wielu
    >przyczyn ale najwazniejsze to jest niemożność stosowania technik
    >zapewniania jakości na takim designie. W zasadzie profesjonalny
    >hardware

    Poza tym ... nowoczesne uklady maja setki miliardow tranzystorow.
    Jak chesz to narysowac ?
    Nawet zakladajac, ze nie rysujemy tranzystorow czy np liczniki czy
    rejestry.

    >produkuje się obecnie *wyłacznie* za pomocą opisu który pozwala na
    >stosowanie annotacji, śledzenia wymagań, unit testowania (i kilku
    >innych poziomów testowania), pracy w grupie, systemów kontroli
    >wersji, wykrywania regresji, automatycznego lintowania itd. Rysowanie
    >schematów jest marginesem do projektów migania diodami. To ślepa
    >uliczka.
    >[1] Nie wyssałem tego z palca.

    Szczegolnie w kontekscie tych setek miliardow :-)

    Z drugiej strony - jakas tam koncepcje konstrukcji danego bloku
    projektant powinien miec, i myslec mniejszymi blokami.
    A moze juz nie musi ? Kompilator/optymalizator zrobi to za niego z
    opisu behawioralnego ?

    I wezmy na tapete ten Nixie zegar - z jednej strony fajnie by bylo,
    jakbym to co pisalem narysowal Atlantisowi, ale z drugiej:
    -uzywac starych elementow TTL ? Po co, CPLD nie jest ograniczona do
    ich zasobu.
    -uzywac abstrakcyjnych licznik/rejestr/dekoder ... pogladowo swietnie,
    ale one maja duzo opcji, trzeba sie za bardzo skupic na prawidlowym
    okresleniu wszystkich, zeby dzialalo :-)

    J.