  • 1. Data: 2009-01-01 13:59:26
    Temat: Re: Netbooki Asusa ( EEE PC ) - parę rzeczy mnie intryguje
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Mich@l wrote:
    > Trochę niedoszacowałeś. Więcej od niedawna sprzedaje się laptopów niż
    > desktopów.

    1) Bo rynek komputerów stacjonarnych jest nasycony -- teraz
    w zasadzie sprzedaje się komputery na wymianę starych, a
    nie zupełnie nowe maszyny.

    2) Bo trudno oszacować sprzedać na rynku komputerów stacjo-
    narnych, szczególnie w krajach w których więcej się sprze-
    daje części luzem, niż firmowych lub "firmowych" zestawów.

    3) Bo jest (niestety) moda na komputery przenośne.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 2. Data: 2009-01-01 14:26:20
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-01 14:59:26 +0100, Radosław Sokół <r...@m...com.pl> said:

    > 3) Bo jest (niestety) moda na komputery przenośne.

    Dlaczego "niestety"? No i IMHO to nie tylko kwestia mody, również
    pewnych zalet i dostępności (cena).

    de Fresz

  • 3. Data: 2009-01-01 14:55:56
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    de Fresz wrote:

    > Dlaczego "niestety"? No i IMHO to nie tylko kwestia mody, również
    > pewnych zalet i dostępności (cena).

    1) Niestety, bowiem ludzie kupują komputery o zupełnie nieod-
    powiednich parametrach jak na zastosowania, do których potem
    ich próbują używać.

    2) *Jakich* zalet?

    3) Dostępność? Komputer stacjonarny w przeliczeniu na jakość
    jest TAŃSZY!!!

    4) A co z zatruwaniem środowiska okazjonalnie używanymi aku-
    mulatorami litowymi?

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 4. Data: 2009-01-01 15:43:21
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-01 15:55:56 +0100, Radosław Sokół <r...@m...com.pl> said:

    > 1) Niestety, bowiem ludzie kupują komputery o zupełnie nieod-
    > powiednich parametrach jak na zastosowania, do których potem
    > ich próbują używać.

    Zastanów się jakie są potrzeby większości domowych użytkowników i
    których z nich nie spełnia przeciętny laptop.

    > 2) *Jakich* zalet?

    Przenośność, niewielkie rozmiary, "wszystko w jednym", możliwość
    używania gdziekolwiek (czy to w domu, czy poza).

    > 3) Dostępność? Komputer stacjonarny w przeliczeniu na jakość
    > jest TAŃSZY!!!

    Dostępność - w sensie ceny do możliwości nabywczych masowych konsumentów.

    > 4) A co z zatruwaniem środowiska okazjonalnie używanymi aku-
    > mulatorami litowymi?

    Słyszałeś o recyclingu? ;-)

    de Fresz

  • 5. Data: 2009-01-01 18:45:25
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-01-01 16:43, Użytkownik de Fresz napisał:

    > Słyszałeś o recyclingu? ;-)

    Wszyscy słyszeli że w naszym pięknym kraju recycling to taki
    pic na wodę, czyli wciskanie bajek przez polityków w które
    wierzą naiwni. A w praktyce to podjeżdża śmieciara i po kolei
    ładuje to ładnie posortowane do recyclingu śmieci a potem
    wysypuje to na wysypisku. Łącznie z tym akumulatorem.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-01-01 19:01:26
    Od: "x4y4" <x...@o...pl>

> [...]
    > ładuje to ładnie posortowane do recyclingu śmieci a potem
    > wysypuje to na wysypisku. Łącznie z tym akumulatorem.

    w takim razie w moim miasteczku jest troszkie inaczej.
    Sasiad dostal 200 od strazy miejskiej za stary telewizor, a na skarge "to
    gdzie go mialem wyrzucic ?" dostal numer telefonu do firmy, ktora
    przyjechala i zabrala mu z domu za darmo ow telewizor z pocalowaniem raczki.
    Wiem po pomagalem mu grata naabarot do domu ze smietnika wnosic.
    Sam tez raz skorzystalem z uslug fajna sprawa.

    zdrowko
    x4y4

  • 7. Data: 2009-01-01 19:56:55
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    de Fresz wrote:

    > Zastanów się jakie są potrzeby większości domowych użytkowników i
    > których z nich nie spełnia przeciętny laptop.

    Dzisiaj *każdy* komputer spełnia te potrzeby.

    Zastanów się jednak, czy specyficzne potrzeby wypełniane
    tylko i wyłącznie przez komputery przenośne są *niezbędne*
    tej większości domowych użytkowników?

    Bo na tej samej zasadzie można argumentować, że "samochód
    typu pickup spełnia wszystkie potrzeby przeciętnego użyt-
    kownika". I owszem, mamy manię wszelkiego rodzaju SUVów i
    pickupów. Kupowanych przez ludzi, którzy nigdy ich nie
    użyli w warunkach terenowych czy do przewiezienia czego-
    kolwiek większego.

    > Przenośność, niewielkie rozmiary, "wszystko w jednym", możliwość
    > używania gdziekolwiek (czy to w domu, czy poza).

    Akurat przenośność i możliwość używania gdziekolwiek
    większości użytkowników tak naprawdę zwisa. Nawet jak
    wezmą komputer na kolana na fotelu (czego nie polecam),
    to będą siedzieć ze zwisającym z tych kolan kablem zasi-
    lacza, bo kupili tanie badziewie działające 2 h na zasi-
    laniu bateryjnym.

    Wszystko w jednym to już sensowna zaleta, jednak takie
    zalety mają też i niektóre komputery stacjonarne.

    A teraz przypomnij sobie *WADY* komputerów przenośnych:

    - wysoki koszt eksploatacji (naprawy, wymiana baterii)
    - ekstremalnie niska ergonomia pracy (ułożenie klawiatury,
    trackpada i klawiatury)
    - marnej jakości matryca
    - słaba klawiatura
    - wysoka temperatura pracy, wymagająca korzystania
    ze stołu i tak w wielu przypadkach

    I co, dalej jest to takie świetne rozwiązanie? Chyba po
    to, by kolejne pokolenie miało garba, RSI i problemy z
    płodnością.

    > Dostępność - w sensie ceny do możliwości nabywczych masowych konsumentów.

    No i? Nowy komputer z systemem kosztuje 1400 zł -- i to
    wypasiona konfiguracja. Do tego monitor, klawiatura, mysz
    i za niecałe 2000 zł masz zestaw o niebo lepszy od note-
    booków w tym zakresie cenowym!

    > Słyszałeś o recyclingu? ;-)

    A słyszałeś, by ktoś przyjmował baterie Li-Ion? Albo by ktoś
    oddawał takie baterie do jakiegoś punktu zbiorczego, marnując
    swój czas i tracąc pewnie pieniądze, bo często takie cuda są
    dodatkowo płatne?

    Poza tym wątpię, by zużyte baterie Li-Ion dało się porządnie
    wykorzystać powtórnie. Co najwyżej można zmniejszyć stopień
    ich dzikiego składowania i próbować *troszkę* materiałów
    odzyskać.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 8. Data: 2009-01-01 20:31:15
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 01 Jan 2009 19:45:25 +0100, RadoslawF <r...@g...pl>
    wrote:

> [...]
    >ładuje to ładnie posortowane do recyclingu śmieci a potem
    >wysypuje to na wysypisku. Łącznie z tym akumulatorem.

    No patrz - a ja na początku grudnia oddałem do utylizacji 36 sztuk
    starych monitorów CRT plus 4 telewizory. Żuk-blaszak ledwo to zabrał.
    ;-) Dostałem 1PLN za kilogram monitora. Jeszce drugi Żuk starej
    elektronik sie zbiera. Wbrew obiegowym opiniom - takim jak Twoje - to
    akurat sie dość mocno ucywilizowało. A to co widać że np. papier,
    szkło i plastik ląduje w tym samym samochodzie to efekt naszej
    niewiedzy - te rzeczy są ponownie sortowane bo wielu ludzi wrzuca do
    pojemników co bądź. Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę ale tylko jedna
    sortownia odpadów w Warszawie sortuje dziennie kilkaset ton śmieci
    przy pomocy niepełnosprawnych zresztą.

    Zdrówko

  • 9. Data: 2009-01-01 20:34:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl> writes:

> [...]
    > szkło i plastik ląduje w tym samym samochodzie to efekt naszej
    > niewiedzy - te rzeczy są ponownie sortowane bo wielu ludzi wrzuca do

    U mnie spoldzielnia musiala podpisac umowe na recykling i w altance
    smietnikowej pojawil sie jeden osobny pojemnik na
    szklo/plastik/makulature. Nie przeszkadzalo mi, ze jest jeden, bo
    wierzylem w wyjasnienie jak wyzej.

    Az zobaczylem, ze smieciarze to wpierniczaja do tej samej smieciarki
    razem ze wszystkimi innymi zwyklymi smieciami. Tak, z obierkami,
    pieluchami i reszta guana.

    I wyleczylem sie z sortowania smieci na dlugo.

    MJ

  • 10. Data: 2009-01-01 23:33:03
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Michal Jankowski napisał/a:

> [...]
    > pieluchami i reszta guana.
    >
    > I wyleczylem sie z sortowania smieci na dlugo.

    Niedaleko bloku w którym mieszkam stały 3 pojemniki. Widok z moich
    okien. Przyjechała śmieciara, wrzucila wszystko z tych trzech pojemników
    na jedną kupę wywrotki oczywiście nie zakrytej (nie wiem jak to nazwać).
    Porozwalało się po całej ulicy i chodnikach te śmieci i odjechano, a
    śmieci z tego samochodu/wywrotki rozwiewał dodatkowo wiatr po drodze.
    Po jakimś tam czasie 2 pojemniki gdzieś na szczęście zniknęły, pozostał
    jeden, ale sprytna młodzież naszego osiedla kawałek po kawałku
    przesuwała w nocy ten pojemnik. Wreszcie znalazł się on pod szkolą
    amerykańską :-) Potem to już wiadomo..., że pod szkołą amerykańską to
    ten koszmarny pojemnik sobie nie postał. Pewnie administracja musiała
    toto usunąć.

    --
    animka