  • 1. Data: 2010-04-12 07:21:48
    Temat: Re: Netia jak z jakością łącza operatorskiego?
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    mixer pisze:
    > A jak oceniacie opóźnienia, routing i wyjście na świat?

    Net mi źle działa "mam 20ms do Onetu" - kogo to obchodzi w chwili jak
    się coś dzieje - jest problem ze znalezieniem konkretnej informacji -
    co, kiedy, dlaczego?

    Chcesz jakieś zmiany wprowadzić w filtrach itp. piszesz na bgp@netia i
    nikt - dosłownie nikt nie odpowie ci słowem - "zrobione lub nie da się".
    Jedyne odpowiedzi jakie otrzymałem - to "Jestem na urlopie ...." z
    autorespondera.

    Ogólnie Netię oceniam negatywnie - z powodu oszczędności - poszli w
    podwykonawstwo.
    O ile jeszcze w moim rejonie pracowały tam osoby, które znaliśmy szło
    się czegoś dowiedzieć, coś popchnąć wewnątrz firmy.
    W tej chwili - nie wiem kto w Netii pracuje oprócz handlowców - mam
    wrażenie, że niewiele więcej osób, może jeszcze jakieś osoby od
    zarządzania projektem.

    Cały rok może działać świetnie ale wówczas kiedy potrzebujesz ich na 5
    min, po prostu nie ma z kim rozmawiać.
    Mam wrażenie jest tam gorzej niż organizacyjnie niż w innych firmach
    tego typu.

    Mój wniosek opieram tylko i wyłącznie na moich doświadczeniach z tą
    firmą. Łącza operatorskie od STM1 do kilkaset Mb/s (max. 700Mb/s).

    Jak działa, działa zwykle świetnie (po światełku), jak są problemy
    zwykle to twój problem.

    Darek

  • 2. Data: 2010-04-12 16:26:48
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Sied@r pisze:

    > Net mi źle działa "mam 20ms do Onetu" - kogo to obchodzi w chwili jak
    > się coś dzieje - jest problem ze znalezieniem konkretnej informacji -
    > co, kiedy, dlaczego?

    To jest fakt, pełna dezinformacja.

> [...]
    > nikt - dosłownie nikt nie odpowie ci słowem - "zrobione lub nie da się".
    > Jedyne odpowiedzi jakie otrzymałem - to "Jestem na urlopie ...." z

    Tu się akurat nie zgodzę, ostatnio aktualizowali mi filtr dla nowego PI
    i odpowiedź o tym, że już gotowe była chyba w ciągu doby, generalnie do
    zaakceptowania. Inna sprawa, że np. ATMAN generuje filtry dla PI na
    podstawie obiektów route i w ogóle nie ma konieczności zgłaszania się do
    nich. :)

    --
    Sławek Lipowski
    http://lipowski.org

  • 3. Data: 2010-04-12 19:02:35
    Od: shefenez <p...@h...pl>

    W dniu 2010-04-12 09:21, Sied@r pisze:

> [...]
    > firmą. Łącza operatorskie od STM1 do kilkaset Mb/s (max. 700Mb/s).
    >
    > Jak działa, działa zwykle świetnie (po światełku), jak są problemy

    Darek , nie żebym bronił Neti , ale przy takim wolumenie ktory podałeś ,
    to moje doświadczenie mowi iż stają " na uszach" jak coś się dzieje , na
    czele z opiekunem , ale tak jak już pisałem zapewne zalezy od regionu .

  • 4. Data: 2010-04-12 19:08:11
    Od: shefenez <p...@h...pl>

    W dniu 2010-04-12 18:26, Sławek Lipowski pisze:

> [...]
    > zaakceptowania. Inna sprawa, że np. ATMAN generuje filtry dla PI na
    > podstawie obiektów route i w ogóle nie ma konieczności zgłaszania się do

    Netia Też tak generuje filtry , niestety trzeba im o tym powiedzieć , w
    przeciwnym wypadku tego w ten sposob nie robią

  • 5. Data: 2010-04-12 19:11:41
    Od: Ślązak <s...@k...org.pl>

    Użyszkodnik Sławek Lipowski napisał:

> [...]
    > zaakceptowania. Inna sprawa, że np. ATMAN generuje filtry dla PI na
    > podstawie obiektów route i w ogóle nie ma konieczności zgłaszania się do

    Jak miałem kiedyś upstreama od netii, to kazali nam zrobić AS-SETa, żeby co
    chwilę z pierdołami aktualizacyjnymi nie dzwonić.
    Nie wiem jak teraz z jakością łącz Netii, ale 'za moich czasów' (zapraszam
    do archiwum) to była uryna, dlatego zrezygnowaliśmy.

    --
    Ślązak

  • 6. Data: 2010-04-12 20:00:06
    Od: shefenez <p...@h...pl>

    W dniu 2010-04-12 21:11, Ślązak pisze:

> [...]
    > Nie wiem jak teraz z jakością łącz Netii, ale 'za moich czasów'
    > (zapraszam do archiwum) to była uryna, dlatego zrezygnowaliśmy.

    Zgoda , było kiepsko , zmieniło się od czasu przejęcia Pro-Futuro i
    ludzi którzy wiedza jak się opiekować , i co jest ważne dla klientów
    ISP/CATV ,
    ogólnie nie bronię Netii , bo czasem też mamy spinki , ale staram się
    odpowiedzieć na pytanie :) obecnie jest znacznie lepiej , każdemu z
    operatorów da się "przypiąć łatkę" nie znam idealnego i bezawaryjnego .

  • 7. Data: 2010-04-13 08:58:21
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    Sławek Lipowski pisze:

> [...]
    > zaakceptowania. Inna sprawa, że np. ATMAN generuje filtry dla PI na
    > podstawie obiektów route i w ogóle nie ma konieczności zgłaszania się do

    Rozmawiamy o Netii czy Atmanie ?

    Darek

  • 8. Data: 2010-04-13 09:06:36
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    shefenez pisze:

    > Darek , nie żebym bronił Neti , ale przy takim wolumenie ktory podałeś ,
    > to moje doświadczenie mowi iż stają " na uszach" jak coś się dzieje , na
    > czele z opiekunem , ale tak jak już pisałem zapewne zalezy od regionu .

    Sorry w Lublinie - zwolnili praktycznie wszystkich od sieci. Tych,
    którzy byli w stanie np. skontaktować się wew. z adminami i coś ustalić.
    Stania na uszach u nich nie widziałem.
    Miałem dwa podejścia do nich - raz - wolumen 200-400Mb/s - później
    zrezygnowaliśmy ( tu był problem z jakością Link im się kończył i nie
    było wiadomo kiedy update)

    I ostatnio sporo więcej. Około rok czasu. Do jakości nie mam zastrzeżeń.
    Mam zastrzeżenia do obsługi klienta jako takiej.

    Nie mam zwyczaju kontaktować się z handlowcem jak muszę zmienić filtry
    czy rozgłaszać coś nowego.
    Chcę kontaktu z żywym człowiekiem ew. skrzynką e-mail - na której ktoś
    mi w ciągu dnia roboczego odpowie.

    Mimo że mam w węźle światło od nich to nie jestem entuzjastą
    wykorzystywania go.

    Darek

  • 9. Data: 2010-04-13 20:52:42
    Od: wm <...@w...pn>

    Sied@r wrote:

    > Chcesz jakieś zmiany wprowadzić w filtrach itp. piszesz na bgp@netia i
    > nikt - dosłownie nikt nie odpowie ci słowem - "zrobione lub nie da się".

    To potwierdzam w całości. Czeka się tygodniami i bez zadymy to nawet aż
    słońce zamieni się w supernową.
    Ostatnio ważną dla nas sprawę musieliśmy zrobić przez znajomego kolegi
    który znał tego co mógł to zrobić. Podwyższanie statusu, interwencje u
    opiekuna, maile, telefony nic nie pomagało.

  • 10. Data: 2010-04-13 22:36:20
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org>

    Sied@r pisze:

    > Rozmawiamy o Netii czy Atmanie ?
    >
    > Darek

    Pierwsze zdanie zacytowanej wyżej mojej wypowiedzi tyczy się Netii
    (konkretnie b...@n...pl - to wynika z kontekstu). Kolejne stanowi
    porównanie do ATMANA. Mam nadzieję, że teraz już wszystko jasne. :)

    --
    Sławek Lipowski