  • Data: 2010-03-17 17:19:35
    Temat: Re: Neutralny IX w Łodzi
    Od: Sławek Lipowski <s...@l...org> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej 'The Undefined' Dopierała pisze:
    > (...)
    > Np na ok 36h jak pokazala ostatnia awaria hawe ;)

    To już jest kwestia tego, jaki poziom dostępności się zakłada i jakie
    oraz w jaki sposób uzupełniające się usługi się kupuje. Tej awarii
    akurat w ogóle nie odczułem, chociaż była informacja od jednego z
    operatorów, że problem może być odczuwalny (przy czym nie 36h, bo widać
    wcześniej sobie wewnętrznie z tym poradzili).

    > Agregacja zakupow - ktos to musi robic.

    Dokładnie. :)

    > Za swoim as-em(hop++).

    Czy to jest naprawdę taki problem?

    > Ten ktos chce zarobic($$++).

    Można to zrobić po kosztach, przy czym po kosztach oznacza pokrycie
    wszystkich kosztów, w tym pracy ludzkiej i inwestycji...

    > I dochodzi kolejny potencjalny punkt awarii (SLA--).

    Metro z TP ma w standardowym SLA 12h ROBOCZYCH na reakcję, a ludzie
    kupują je w takiej opcji. Myślę, że z takim SLA nawet w małej skali
    można konkurować. Ponadto ci, którzy pracują 24/7 i tak będą mieć
    zdublowane niezależne łącza...

    > Ew problem polityczny.

    Tak, to faktycznie może być największy problem...

    --
    Sławek Lipowski