  • Data: 2019-06-18 14:04:31
    Temat: Re: Nie mam czasu a tu kolejne przerwanie
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 18 czerwca 2019 08:54:51 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Wczoraj wieczorem zadzwoniła Pani z Energa. Dotyczyło to akurat licznika
    przedpłatowego w mieszkaniu. Taryfa równiez G12W
    > Pani postraszyła najpierw ze z końcem roku przestanie działać ustawa ograniczająca
    podwyżki cen prądu i zaproponowała ofertę na stałe ceny prądu przez najbliższe dwa
    lata
    > A dokładnie to do końca tego roku stawki "obniżone"
    > -dzień z dotychczasowych 0,3633zł na 0,3625zł
    > -noc z dotychczasowych 0,2363zł na 0,2358zł (czyli obniżka bardzo symboliczna)
    > a od stycznia do końca 2 letniego okresu stałe stawki:
    > -dzień 0,4665zł
    > -noc 0,3097zł czyli faktyczna podwyżka o ok 25%
    > Dodatkowo gdybym się zgodził na ta "promocję" to doliczać będą "opłatę handlowa" w
    wysokości 17zł/miesiąc. Dotychczas takiej opłaty nie miałem
    > W zamian oferują pakiet "pomoc fachowców" czy jakoś tak
    > Jeleni szukają czy o co chodzi?

    Jak szukałem innego dostawcy prądu to też trafiłem na tą ofertę w enerdze.
    Jedna sprawa to ustawa pinokiowo-prądowa - oj, za taką akcję ze straszeniem to polecą
    głowy w marketingu, to przecież temat tabu, że od nowego roku ceny polecą w górę na
    maxa (w której to firmie wyleciał już jakiś wysoki dyrektor za odpowiedź, że on o
    ustawie pinokia to jeszcze nie słyszał? - może w enei, oni w ogóle akwizycję nowych
    klientów spoza swojego obszaru dystrybucji do stycznia wstrzymali).
    Druga to ta opłata handlowa - mając dostawcę prądu spoza rejonu dystrybucji można
    mieć tylko rozliczanie miesięczne - i cały zysk zjada ta opłata handlowa. Wariant z
    "fachowcami" marny, lepszy już z kuponem na 200zł do sklepu energi, coś się
    przynajmniej zwróci, bo "fachowców" to można mieć za darmo z banku.

    I właśnie przez to nie zmieniłem sprzedawcy prądu, jedynie zminimalizowałem "opłatę
    handlową" przejściem na rozliczanie 12-miesięczne.
    Wbrew zapowiedziom złożyłem jednak reklamację na rozliczenie, które zrobili z okazji
    zmiany okresu - zobaczymy, kiedy ją rozpatrzą.