  • 21. Data: 2014-10-03 08:40:20
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-10-03 08:29, Czarek Grądys pisze:

    > W takim razie czym mam się kierować przy wyborze oferty, jeśli strona
    > producenta czy banku ma nieprawdziwe informacje? To świadczy o tym, że
    > firma ma klienta głęboko w d..., o niczym innym.

    Ostatnie zdanie jest prawdziwe i świadczy o tym,
    że niczego nie wywalczy, ale życzę mu powodzenia.

    JD

  • 22. Data: 2014-10-03 09:02:14
    Od: Czarek Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 03.10.2014 o 08:40, JD pisze:

    > Ostatnie zdanie jest prawdziwe i świadczy o tym,
    > że niczego nie wywalczy, ale życzę mu powodzenia.

    A jeszcze dodam, że firma która szanuje klienta potrafi ustąpić w
    sprawie, w której z prawnego widzenia ma rację. Tak kiedyś działało
    Sony, miałem przypadek, że upuściłem kamerę super8, nie pamiętam modelu
    i obudowa się trochę rozeszła. Zaniosłem do serwisu (na Okopowej, między
    Dzielną, a Żytnią) powiedziałem, że moja wina i niech to płatnie zrobią.
    Jak odbierałem, to miłe zaskoczenie - zrobili gratis na GWARANCJI!!!
    Ale to było ponad 15 lat temu, chyba już nie ma takich praktyk.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 23. Data: 2014-10-03 09:13:03
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-10-03 09:02, Czarek Grądys pisze:

> [...]
    > Jak odbierałem, to miłe zaskoczenie - zrobili gratis na GWARANCJI!!!
    > Ale to było ponad 15 lat temu, chyba już nie ma takich praktyk.

    Ale Ty rozmawiałeś z ludźmi,
    a on uderza w zarząd.

    JD

  • 24. Data: 2014-10-03 09:49:15
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2014-10-02 18:52, Marek pisze:
    > Witam,

    > - 2 tygodnie temu sprzedałem model A77 i zatrzymałem sobie kitowy
    > obiektyw z uwagi na jego dobre właściwości optyczne i pełną
    > kompatybilność z A99. Obniżyłem znacząco cenę sprzedanego body z tego
    > względu.

    Sprzedałeś body za tyle ile było warte bez obiektywu,
    nie poniosłeś straty.
    Nie w pełni kompatybilne szkło nadal możesz sprzedać
    i nabyć kompatybilne.

    JD

  • 25. Data: 2014-10-03 10:48:03
    Od: JD <j...@g...com>

> [...]
    > że wskutek błędu istniejącego na stronach Sony poniosłem stratę
    > finansową. Skomentujcie czy dobrze interpretuję fakty i czy celowe jest
    > domaganie się odszkodowania.
    >
    > Historia ma się następująco:
    > - 2 lata temu kupiłem aparat fotograficzny Sony Alfa 77VQ z obiektywem
    > SAL1650.
    > - W międzyczasie pojawił się w sprzedaży aparat Sony Alfa 99V.
    > - Zadecydowałem, że dozbieram kasę na zmianę sprzętu za jakiś czas.
    > - Pół roku temu kupiłem obiektyw stałoogniskowy SAL80F18. Przed zakupem
    > zweryfikowałem kompatybilność z Sony A99V w tym miejscu:

    99V/list?f=acc-lens

    > Zrobiłem screenshota tej strony parę dni temu aby utrwalić istotne
    > elementy gdyż firma zapowiedziała poprawienie błędu:
    >
    > https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7aWVtenl
    FNWtsX28/edit?usp=sharing

> [...]
    > Zapewniam, że błąd zostanie wkrótce poprawiony. Informuję również z
    > przykrością, że nie ma możliwości zwrotu pieniędzy za zakupione przez
    > Pana obiektywy, ani też wymiany na inny model.
    >
    > Z wyrazami szacunku,
    > Kazimierz Lis
    > SONY SUPPORT TEAM
    >
    > Co Wy na to? W dalszej korespondencji padło uzasadnienie, że używałem
    > obu tych obiektywów i byłem z nich zadowolony. Sęk w tym, że przedmiotem
    > reklamacji nie jest sprzęt, czy jego jakość lecz fałszywa informacja na
    > stronie WWW, która spowodowała faktyczne straty finansowe. Nie wspomnę,

    Sugerowałbym zapytać jeszcze na pl.soc.prawo,
    może dowiesz się więcej.

    JD

  • 26. Data: 2014-10-03 11:33:21
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-02 18:52, Marek pisze:

    Sorry, ale jesteś trochę sam sobie winien, po pierwsze obiektywy
    oznaczone w Sony jako DT są z definicji aps-c:
    http://www.sony.net/Products/di/en-us/products/lense
    s/basics/compatibility.html
    Po drugie każdy inny portal internetowy dotyczący sprzętu foto też o tym
    informuje od lat.
    Co do owej kompatybilności, to tak, jest kompatybilny, tak jak obiektywy
    oznaczone jako DX w Nikonie też są kompatybilne, niekompatybilne są
    obiektywy EF-S w Canonie, gdzie po zapięciu takowego do aparatu
    pełnoklatkowego lustro może przywalić w obiektyw.

    --
    marcin

  • 27. Data: 2014-10-03 11:43:15
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Donnerstag, 2. Oktober 2014 18:52:56 UTC+2 schrieb Marek:
> [...]
    >
    > reklamacji nie jest sprzęt, czy jego jakość lecz fałszywa informacja na
    >
    > stronie WWW, która spowodowała faktyczne straty finansowe. Nie wspomnę,

    zero sznas.

    przede wszystkim musialbzs udowodnic , ze poniosles strate , tzn sprzedales body
    taniej , niz gdzbys je sprzedal gdybz bzlo w zestawie.
    tzn gdybys za laczna sprzedaz body + obiektyw dostal wiecej , niz gdybys dostal
    sprzedajac body i obiektyw oddzielnie.

    tego nie ma sensu nawet proboowac udowadniac , penwie w rzeczwistosci sprzedajac
    odzielnie dostaniesz nawet wiecej.

    sprawa jest za mala zeby nia sie zajmowac procesowo. chyba ze sie ma takie hobby -
    wytaczanie procesow.
    jesli dobrowolnie nie zproponowali jakiejs rekompensaty /zadoscuczynienia za blad w
    sronie literowej - chocby w postaci zaproszenia na pizze , to nie widze powodu do
    zalamania.

    oszustwa ze strony sony tez nijak nie moge sie dopatrzec.

  • 28. Data: 2014-10-03 12:12:54
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]
    >
    > reklamacji nie jest sprzęt, czy jego jakość lecz fałszywa informacja na
    >
    > stronie WWW, która spowodowała faktyczne straty finansowe. Nie wspomnę,

    przede wszystkim musialbys udowodnic , ze poniosles strate , tzn sprzedales body
    taniej , niz gdybys je sprzedal gdyby bylo w zestawie.
    tzn gdybys za laczna sprzedaz body + obiektyw dostal wiecej , niz gdybys dostal
    sprzedajac body i obiektyw oddzielnie.

    tego nie ma sensu nawet proboowac udowadniac , pewnie w rzeczwistosci sprzedajac
[...]

    sronie internetowej - chocby w postaci zaproszenia na pizze , to nie widze powodu do
    zalamania.

    oszustwa czy tez nieuczciwosci ze strony sony tez nijak nie moge sie dopatrzec.

  • 29. Data: 2014-10-03 12:53:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Kosewski" napisał w wiadomości
    >Od niedawna w Internecie? :)
    >https://shop.sony.eu/shop/mimes/openAccess/legal/te
    rms-conditions/terms_and_conditions_pl_PL.html
    >Punkt 16:
    >"(...) Odpowiedzialność za decyzje podejmowane na podstawie
    >informacji
    >znajdujących się w Zawartości witryny (albo Treściach użytkownika)
    >spoczywa wyłącznie na Użytkowniku."

    A to akurat g* warty punkt - jesli obiektyw kupil konsument (sadzac po
    "stoje z robota" - raczej nie), to nalezy sie zwrocic do sprzedawcy o
    naprawienie niezgodnosci z umowa, poniewaz sprzet nie ma reklamowanej
    wlasciwosci.
    A ze to w miare oficjalna strona Sony, to tresc obowiazuje ...

    J.

  • 30. Data: 2014-10-03 13:26:57
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> napisał(a):

    >Jeśli otrzymasz od Sony aneks do umowy, który mówi, że Twój konkretny
    >obiektyw będzie działał w trybie FF na A99, to będzie to zapis w
    >umowie, więc masz prawo dochodzić swoich praw.

    Takie pismo kompletnie nic nie zmieni w szansach wygrania.
    Pismo pisamem, a zakup zakupem, mogl kupowac do innego korpusu.
    Musialby udowodnic, ze kupil obiektyw do konkretnego body i poniosl strate, a
    tego nie da sie zrobic.
    Byc moze wystarczy domniemanie, ale dowodu niet.