  • 1. Data: 2014-09-23 19:43:49
    Temat: Doradźcie obiektyw plissss
    Od: Marek <p...@s...com>

    Witam,

    Będę potrzebował obiektyw typu zoom o standardowych ogniskowych,
    powiedzmy, że 24-70 lub zbliżony zakres. Aparat to Sony A99. Zależy mi
    na dobrej optyce (f/2.8) i napędzie ultradźwiękowym AF. Oczywiście
    optymalizacja kosztów do jakości jest ważnym argumentem choć nie do tego
    stopnia, że na bubel się zdecyduję. Wstępnie wytypowałem Tamrona SP
    24-70mm F/2.8 Di VC USD.

    Czytałem testy opinie na Optycznych lecz nie mam zaufania do sampli
    jakie oni tam prezentują. Wszystkie to niesamowite mydło - można dojść
    do wniosku, że nie ma ostrych obiektywów. Dotyczy to również jednego z
    obiektywów jaki posiadam, i który zachowuje się znacznie lepiej niż na
    zademonstrowali. Tak więc nie mam pojęcia gdzie znajdę wiarygodne testy
    / sample. Byłoby fajnie gdybyście Wasze propozycje uzupełnili
    ewentualnie linkiem do testów.

    Marek

  • 2. Data: 2014-09-23 20:58:56
    Temat: Re: Doradźcie obiektyw plissss
    Od: XX YY <f...@g...com>

    Am Dienstag, 23. September 2014 19:43:49 UTC+2 schrieb Marek:
> [...]
    >
    > zademonstrowali. Tak więc nie mam pojęcia gdzie znajdę wiarygodne testy
    >
    > / sample. Byłoby fajnie gdybyście Wasze propozycje uzupełnili

    ja sie dziwie , ze optycztnym ktos daje obiektywy do testow. tymi samplami zwyczajnie
    wprowadzaja w blad potencjalnych nabywcow.
    ale mniejsza o to.

    24-70 / 2,8 wcale nie jest taki uniwersalny.

    mam 24-70/2,8 L
    i 24-105 / 4 IS L ( canon ) i 24-70 mi lezy w torbie .
    jednak szerszy zakres ogniskowych + stabilizacja w praktyce znacza wiecej niz 1 ev
    jasnosci. uzywam 24-105 wlasciwie ciagle w fotografii ogolno - domowo -
    spacerpowo-wakacyjnej , mimo ze jest optycznie troche slabszy od 24-70.

    ewentualna alternatywa dla tamrona bylby:

    http://www.amazon.de/Sigma-24-105mm-Filtergewinde-82
    mm-Objektivbajonett/dp/B00G6K51FW

    i wybralbym chyba ja ze wzgledu na szerszy zakres ognioskowych.
    jesli masz max 70 mm , zawsze trzeba zabrac drugi zoom tele.
    jesli masz 105 mm , juz sie czesto mozna obejsc.

    Jesli jakosc zdjec ma byc bezkompromisowa na pelnej dziurze to i tak trzeba siegnac
    po stalke.

  • 3. Data: 2014-09-23 21:20:15
    Od: XX YY <f...@g...com>

> [...]

    mm-Objektivbajonett/dp/B00G6K51FW

    i wybralbym chyba ja ze wzgledu na szerszy zakres ognioskowych.
    jesli masz max 70 mm , zawsze trzeba zabrac drugi zoom tele ( 70 mm to jednak czesto
    krotkawo).

  • 4. Data: 2014-09-23 22:29:27
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-09-23 19:43, Marek pisze:
> [...]
    > optymalizacja kosztów do jakości jest ważnym argumentem choć nie do tego
    > stopnia, że na bubel się zdecyduję. Wstępnie wytypowałem Tamrona SP

    Zarówno Tamron 24-70 jak i Tamron 28-75 oraz Sigma 24-70 nie będą w
    pełni użyteczne na f/2.8 na brzegu ff. Ten Tamron 24-70 ogólnie wykazuje
    bardzo nierówne zachowanie (Sigma 24-70 jakby lepiej się spisuje).
    Generalnie poza centrum kadru obraz robi się użyteczny dopiero przy f/4,
    więc wtedy faktycznie lepiej wziąć Sigmę 24-105/4, dobra optycznie i równa.

    --
    marcin

  • 5. Data: 2014-09-23 23:28:45
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-09-23 22:29, mt pisze:

    > Zarówno Tamron 24-70 jak i Tamron 28-75 oraz Sigma 24-70 nie będą w
    > pełni użyteczne na f/2.8 na brzegu ff.

    Aż tak? Hmm.. Zerknij tu:

    http://www.ephotozine.com/article/tamron-sp-24-70mm-
    f-2-8-vc-usd-lens-review-19056

    Na dole jest galeryjka. Pierwsze zdjęcie (mało reprezentatywne niestety)
    jest przy f/2.8. Nie wiem czy z korekcjami czy bez. Jednakże programy
    typu ACR czy DXO powinny ładnie to korygować. Więc to (chyba) mały
    problem. Ew. skomentuj.

    Bardziej mnie zaniepokoił natomiast bokeh tego obiektywu przy f/2.8:
    http://photozone.smugmug.com/photos/1874377324_LcD7P
    9X-O.jpg

    Zobacz jak drzewa wyszły. To jakaś mozaika a nie bokeh. W tym samym teście:

    http://www.photozone.de/canon_eos_ff/741-tamron2470f
    28eosff?start=2

    jest inne zdjęcie, to z ptakiem. Też przy f/2.8 i bokeh wygląda w miarę
    dobrze. Nic z tego nie rozumiem.

    Jednakże jakiś mega dystorsji nie dostrzegam, o których piszesz.

    > Ten Tamron 24-70 ogólnie wykazuje
    > bardzo nierówne zachowanie (Sigma 24-70 jakby lepiej się spisuje).

    Zupełnie nie znam tej firmy a obiektyw wygląda na lepszy od Tamrona.
    Ciekawa propozycja. Właśnie czytam komentarze użytkowników, którzy
    narzekają na spore rozbieżności miedzy egzemplarzami jeśli chodzi o AF
    (FF/BF). Czy orientujesz się jak wygląda kalibracja takiego obiektywu?
    Czy serwis to robi w ogóle i czy w ramach gwarancji?

    > Generalnie poza centrum kadru obraz robi się użyteczny dopiero przy f/4,
    > więc wtedy faktycznie lepiej wziąć Sigmę 24-105/4, dobra optycznie i równa.

    f/4 odpada niestety

    Marek

  • 6. Data: 2014-09-23 23:44:51
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-09-23 23:28, Marek pisze:

    > Jednakże jakiś mega dystorsji nie dostrzegam, o których piszesz.

    Nie pisałem o dystorsji tylko o rozdzielczości poza centrum kadru.

> [...]
    > (FF/BF). Czy orientujesz się jak wygląda kalibracja takiego obiektywu?
    > Czy serwis to robi w ogóle i czy w ramach gwarancji?

    Nie znasz firmy Sigma? :) Ostatnio mają świetną passę z takimi szkłami
    jak 35/1.4, 50/1.4, 18-35/1.8 (to na cropa akurat) czy właśnie ów
    24-105/4. Co do kalibracji, to starsze szkła wysyła się do serwisu razem
    z korpusem (mają m.in. serwis w Sopocie), w okresie gwarancji jest za
    friko, po gwarancji coś się płaci. Nowsze konstrukcje są kompatybilne z
    USB Dock i można sobie samemu kalibrować.
    http://www.fotopolis.pl/n/17026/sigma-usb-dock-test/

    > f/4 odpada niestety

    Czemu? Przy współczesnych matrycach to aż tak nie boli a do zabawy z GO
    można sobie dokupić jakąś tanią stałkę.

    --
    marcin

  • 7. Data: 2014-09-24 00:33:30
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-09-23 23:44, mt pisze:

    > Nie pisałem o dystorsji tylko o rozdzielczości poza centrum kadru.

    Ahhh, ok

    > Nie znasz firmy Sigma? :)

    W tym sensie, że nigdy nie miałem nawet w dłoni ich szkieł i nie mam
    pojęcia jak wygląda u nich ew. serwis. Wspomniałem, że wiele osób skarży
    się na spore różnice miedzy egzemplarzami więc serwis pewnie mnie czeka.

> [...]
    > (mają m.in. serwis w Sopocie), w okresie gwarancji jest za friko, po
    > gwarancji coś się płaci. Nowsze konstrukcje są kompatybilne z USB

    A to widziałem nawet... Ale bez przesady. Kalibruje się raz w życiu więc
    serwis preferuję. Jeśli serwis jest w 3mieście, to mam go pod nosem -
    fajnie :-)

    > Czemu? Przy współczesnych matrycach to aż tak nie boli a do zabawy z
    > GO można sobie dokupić jakąś tanią stałkę.

    Nie w tym rzecz. Chodzi mi o uniwersalny obiektyw aby nie przekładać co
    chwilę. Właśnie sprawdziłem ile w ciągu 2 lat zrobiłem zdjęć z f/2.8 na
    poprzednim obiektywie. Wyszło, że 653. Tak więc bardzo mi się przydaje
    ten zakres.

    Marek

  • 8. Data: 2014-09-24 00:35:49
    Od: astro <r.ziomberWytnij@stop_dla_spamu!astronomia.pl>

    Marek wrote in <news:lvsbhm$stk$1@node2.news.atman.pl>
    > Będę potrzebował obiektyw typu zoom o standardowych ogniskowych,
    > powiedzmy, że 24-70

    Sa jeszcze drogie ZEISS Vario-Tessar 4/24-70 oraz Vario-Sonnar 2.8/24-70mm.
    Radoslaw Ziomber
    www.astrofizyka.info

  • 9. Data: 2014-09-24 01:58:59
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-09-24 00:33, Marek pisze:

    > A to widziałem nawet... Ale bez przesady. Kalibruje się raz w życiu więc
    > serwis preferuję. Jeśli serwis jest w 3mieście, to mam go pod nosem -
    > fajnie :-)

    Raz w życiu albo do najbliższej wymiany puszki na inną :)

> [...]
    > chwilę. Właśnie sprawdziłem ile w ciągu 2 lat zrobiłem zdjęć z f/2.8 na
    > poprzednim obiektywie. Wyszło, że 653. Tak więc bardzo mi się przydaje

    No ale to na aps-c? FF daje jednak wyższe użyteczne iso a GO będzie taka
    jak z f/2.8 na aps-c przy tych samych kątach widzenia.

    --
    marcin

  • 10. Data: 2014-09-24 01:59:55
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-09-24 00:35, astro pisze:
    > Marek wrote in <news:lvsbhm$stk$1@node2.news.atman.pl>
    >
    > Sa jeszcze drogie ZEISS Vario-Tessar 4/24-70...

    Nie ma takiego obiektywu na bagnet A.

    --
    marcin