  • 1. Data: 2009-01-06 21:34:07
    Temat: Re: Nokia e51, a regulacja i wzmacnianie sygnału Wi-Fi
    Od: TGor <g...@w...peel>

    Sergiusz Rozanski pisze:

    > Pasmo 2,4GHz jak i kilka innych pasm jest własnością publiczną i wolno
    > ich używać jak komu się chce (oczywiście zgodnie w limitami mocy, anten itp).
    > Można tam stosować zabezpieczenia i ich nie wolno łamać, ale wolno tam
    > stawiać również sieci publiczne, które właśnie z racji bycia taką a nie
    > inną siecią są niezabezpieczone.

    Nie dałem rady przejrzeć wątku - wieczne zwiechy - było, nie było -
    poczytać warto.
    Nie jest to komentarz prawnika w sensie komentarz prawnika, ale można
    drążyć:

    http://www.telix.pl/artykul/do-2-lat-za-podlaczanie-
    sie-do-cudzych-hotspotow-3,25941.html

    TG

  • 2. Data: 2009-01-06 23:58:32
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 06.01.2009 TGor <g...@w...peel> napisał/a:

> [...]
    > poczytać warto.
    > Nie jest to komentarz prawnika w sensie komentarz prawnika, ale można

    Tu nie ma co drążyć, to bubel prawny i tyle.

    Paragraf 2 nie precyzuje co to oznacza "bez uprawnień", równie dobrze teraz
    nie wiem czy mam uprawnienia do użytkowania news.neostrada.pl, domniemam że mam
    i że za kożystanie z tego systemu komputerowago nie grożą mi 2 lata.
    Czemu domniemam? Bo nie ma hasła, aha, czujesz analogię?
    To samo dotyczy np _każdej_ strony www!

    Wchodzisz do baru z laptopem, ja ze swoim stawiam trefny hotspot o
    tej samej nazwie co bar i za chwilę mam logi jak się do mnie logujesz i co
    idziesz na 2 lata?

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 3. Data: 2009-01-07 07:42:18
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 06 Jan 2009 23:58:32 +0000, Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > Wchodzisz do baru z laptopem, ja ze swoim stawiam trefny hotspot o tej
    > samej nazwie co bar i za chwilę mam logi jak się do mnie logujesz i co
    > idziesz na 2 lata?

    Nie, ponieważ trzeba jeszcze sprawcy przypisać winę.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2009-01-07 13:40:08
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 07.01.2009 Olgierd <n...@n...problem> napisał/a:

    > Nie, ponieważ trzeba jeszcze sprawcy przypisać winę.

    Heh, czyli wychodzi na twardo że sprawca musi się przyznać że zrobił to
    świadomie :) bo innego wyjścia nie widzę w przypadku wifi. O ile podpięcie
    kabelka wymaga jakiś czynności fizycznych, tak polączenie wifi może się
    zestawić bardzo przypadkowo. Sam miałem takie przypadki że się łaczyłem
    nie przez ten AP co chciałem, całkowicie przypadkowo.

    *** http://www.4x4.kalisz.pl ***

  • 5. Data: 2009-01-07 13:41:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 07 Jan 2009 13:40:08 +0000, Sergiusz Rozanski napisał(a):

    > Heh, czyli wychodzi na twardo że sprawca musi się przyznać że zrobił to
    > świadomie bo innego wyjścia nie widzę w przypadku wifi.

    Chciałem dodać "winę umyślną", co sprowadza się do "chciałem to zrobić"
    ale i "nie wiedziałem, choć wiedziałem, że trzeba sprawdzić i powinienem
    był sprawdzić".
    Tak, de facto trzeba udowodnić działanie świadome -- "z premedytacją".

  • 6. Data: 2009-01-07 16:14:22
    Od: TGor <g...@w...peel>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > był sprawdzić".
    > Tak, de facto trzeba udowodnić działanie świadome -- "z premedytacją".

    Ja przepraszam, ale jak dotąd domniemanie niewinności w Polsce jest
    łaską aparatu władzy.
    Jak nam będą chcieli zrobić kęsim, to spróbują zrobić. Sąd albo uzna
    winę, albo nie - zakładam tu, że potrafimy się bronić albo mamy dobrego
    adwokata.
    Bo co się stanie jak komendant walczy o złotą blachę czy inne kalesony a
    przed sądem staje małolat, którego zapracowanej matki nie stać na opiekę
    własną i "papugi" - szkoda gadać.

    TG

  • 7. Data: 2009-01-07 19:35:31
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 07 Jan 2009 17:14:22 +0100, TGor napisał(a):

> [...]
    > Jak nam będą chcieli zrobić kęsim, to spróbują zrobić. Sąd albo uzna
    > winę, albo nie - zakładam tu, że potrafimy się bronić albo mamy dobrego

    Nie chodzi o kwestię winy, chodzi o to, czy dane przestępstwo można
    popełnić z winy nieumyślnej.