    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Norma EN 60601 i urządzenie zasilane z kompa...
    Date: Mon, 23 Nov 2009 19:34:16 +0100

    Konop wrote:

    > Witam!!
    >
    > Może ktoś już przerabiał ten temat - urządzenie zasilane z kompa
    > (powiedzmy, że z USB), które ma być urządzeniem medycznym. Musi mieć
    > metalową konstrukcję. Wprawdzie może dałoby się zamknąć je później w
    > plastik, ale po co??
    >
    > Jak to ugryźć od strony normy EN60601... Do urządzenia dochodzi
    > tylko 5V, w sumie pacjent nie powinien się stykać z częściami
    > metalowymi, więc ogólnie bezpiecznie. Ale normy "zadowolić" trzeba ;)...
    > Urządzenie samo w sobie nic nie zrobi, musi być podłączone do komputera.
> [...]

    Gryzłem i gryzę:-).

    Po pierwsze komputer musi mieć zasilacz wg EN60601, jak nie ma (normalne nie
    mają), to musisz mieć odpowiednią izolację. Konkretnie zaizolować
    ustrojstwo.
    Ja mam obudowę plastikową, więc jeden problem odpada. Mam FT232R, za tym
    sprzegi optyczne na 4kV, zasilanie przez przetwornice z taka sama izolacja.
    Zamiast FT232 i sprzegow na RSsie mozna dac sprzeg na USB. Sa takowe
    Motoroli. Uziemienie, o ile potrzebne, musisz podlaczyc bezposrednio do
    urzadzenia (odpowiednie gniazdo)

    Waldek
    ogonki mi w polowie ugryzlo, sorry