    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Norma EN 60601 i urządzenie zasilane z kompa...
    Date: Mon, 23 Nov 2009 19:56:11 +0100

    > Gryzłem i gryzę:-).
    > Po pierwsze komputer musi mieć zasilacz wg EN60601, jak nie ma (normalne nie
    > mają), to musisz mieć odpowiednią izolację. Konkretnie zaizolować
    > ustrojstwo.

    OK, a jeśli zasilacz zgodny z EN60601, klasa I, to czy można uznać 5V z
    USB za bezpieczne i się już niczym innym nie przejmować?? Moim zdaniem
    tak - traktujemy układ i komputer jako jedno urządzenie, które składa
    się m.in. z kabla ;)...

    > Ja mam obudowę plastikową, więc jeden problem odpada. Mam FT232R, za tym
    > sprzegi optyczne na 4kV, zasilanie przez przetwornice z taka sama izolacja.
    > Zamiast FT232 i sprzegow na RSsie mozna dac sprzeg na USB. Sa takowe
    > Motoroli. Uziemienie, o ile potrzebne, musisz podlaczyc bezposrednio do
    > urzadzenia (odpowiednie gniazdo)

    Sądzę, że sprzęg na USB będzie dużo droższy, a taki FT232 mi wystarczy
    ;)... A o co chodzi z tymi odpowiednimi gniazdami?? Chodzi o to, że nie
    mogę wykorzystać kompa jako uziemienie, tylko muszę wprost połączyć
    obudowę z uziemieniem instalacji elektrycznej, tak?? A są jakieś
    konkretne złącza do tego?? Z tego, co wyczytałem, takie połączenie
    powinno być zrobione "na stałe", czyli pewnie nikt nieuprawniony nie
    powinien tego odłączać, przez to urządzenie staje się nieprzenośne :(...

    Pozdrawiam
    Konop

    PS Te bariery na 4kV to spełniają wymogi pojedynczej czy też
    podwójnej/wzmocnionej izolacji?? Pytam, bo konkretnych wartości jeszcze
    nie wyczytałem... Trzeba kupować jakieś specjalne układy zgodne z
    EN60601, czy dowolne, które spełniają wymagania??