    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Date: Mon, 16 Jan 2017 11:57:54 +0100

    Am 14.01.2017 um 12:59 schrieb Tomasz Wójtowicz:

    > DAB jest też nadawany w Polsce w paśmie III VHF, więc nie blokuje
    > zakresu radia FM. Więc kto ma radyjko DAB może słuchać DAB, a kto FM -
    > słucha FM.
    >
    > Co do wyłączenia FM to rzeczywiście głupota, właśnie dlatego, że rynek
    > odbiorników jest ubogi i nieprzyjazny dla konsumenta.
    >
    > Poza tym przyszłością radia cyfrowego jest DRM - Digital Radio Mondiale.
    > W kanale 10kHz pasm LF, MF czy HF DRM potrafi zmieścić audycję HiFi
    > stereo, natomiast w kanale 100kHz VHF nawet program telewizyjny w
    > obniżonej rozdzielczości.

> [...]

    Posiadam odbiornik DRM na fale długie, średnie i krótkie. Fajnie sobie
    posłuchać dalekich stacji bezpośrednio w stereo. Nawiasem mówiąc radio
    to mam już ponad 10 lat. Tylko raczej się już od DRM odchodzi. Stacji
    jest coraz mniej, nawet na zewnętrznej antenie trudno odebrać więcej,
    niż 10 stacji.
    DAB mam też już ponad 10 lat (też w tym radiu z DRMem, oraz w
    samochodzie) i bardzo to lubię. Np jak jadę do syna do Heidelbergu i
    wyjeżdżając z Berlina załączam np Deutschlandfunk, to mam tą stację cały
    czas bez szukania i bez dziur. OK, FM też ma możliwość automatycznego
    przełączania przez RDS, ale to nie zawsze dobrze działa.

    Waldek