    From: viktorius <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Norwegia włączyła UKF FM
    Date: Wed, 18 Jan 2017 16:19:04 +0100
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <a...@n...neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <587f1a4f$0$15209$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <587f4df2$0$645$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o5nmla$e0b$1@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <o5nqpe$ffe$1@news.chmurka.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    > Mnie tam już wszyscy znają. Nie dlatego, żem niepojętny i trzeba
    > mi wyjaśniać jak ustawić router. Długie godziny poświęciłem na
    > tłumaczeni im, co mają skopane w sieci.

    Nie wiem czy tłumaczyłeś właściwym osobom...

    > Jak się zaloguje, to się da. Z tym że hasła tajne. Da się je odtajnić
    > hackerskimi metodami, a czasem nawet trzeba -- gdy komuś się zamarzą
    > takie fanaberye, jak na przykład przekierowanie portów.

    Czyli trzeba kombinować...
    Tak mi sie nieśmiałoo wydaje, że fanaberyje typu przekierowania portu to
    taka pro funcjonalność że dla klientów Home nikt nie zakłada, że to
    komuś potrzeba.

    > Umowa dotyczy telefonii stacjoarnej, więc dopisywanie takich rzeczy
    > by było sprawą osobliwą.

    Umowy masz dwie, jedną na telefon, drugą na internet, co najwyżej w
    pakiecie.

    > W praktyce też jest możliwe.

    OK, jest, ale się nie stosuje. Co najwyżej traktuje się to jako anomalia
    w sieci, że z innej linii ten IP nadaje.
    Twój login, twoje IP, jak coś nabroisz, to korelując IP z nrem telefonu
    powinna wyjść lokalizacja dla smutnych panów z ABW.

    Jeśli twój login jest na innej linii zapiety, to większa szansa, że
    komuś udostępniłeś dane (a nie możesz wg umowy), a nie przeniosłeś sobie
    router bo główne łącze padło akurat.

    > Nadal nie wiem co za różnica. Co może nie pasować? Tu też da się
    > lokalnie wszystko wpisać na sztywno, #SOA1. Może im chodzi o to,
    > że teraz każdy router ma NAT? Przekierowuje się porty i też działa.
    > Bez tego człowiek korzysta z jednego adresu IP, ale wykorzystywane
    > są cztery, trzy się marnują. Bez sensu.

    Dlatego jest PPP i BRAS, a nie klasyczne DHCP które tylko marnuje IP dla
    małych sieci z maską /30

    --
    viktorius