eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 39

  • 11. Data: 2016-05-31 19:37:46
    Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .05.2016 o 19:13 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > W dniu 31.05.2016 o 19:09, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    >> W dniu .05.2016 o 19:02 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
    >>
    >>
    >>>> W mojej osobówce zalecane przez producenta ciśnienie (z 5 osobami lub
    >>>> na autostradzie) to 3,2 bara.
    >>>> Opony 17".
    >>>
    >>> Ale takie z minimalną gumą?
    >>> Bo jeszcze się nie spotkałem z tego typu ciśnieniami.
    >>
    >> Rozmiar gumy fabryczny
    >
    >
    > To znaczy jaki profil?
    >
    50/215/R17

    TG


  • 12. Data: 2016-05-31 20:00:59
    Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    >>> Może stacja diagnostyczna powinna miernik wymienić?
    >>
    >> Przód na tej stacji pokazuje 65%/55%. Diagnosta później sprawdził
    >> ciśnienie w oponach na tym tyle, było 3.8bar zamiast 2.7 jak fabryka
    >> nakazuje.
    >
    > To jest rower czy tir?
    >
    W jakim sensie?
    W ducato koła 225/70/15 zalecane cisnienie to 4...


  • 13. Data: 2016-05-31 21:28:27
    Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 31 May 2016 19:14:04 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:
    > A skąd konieczność wymiany tych amortyzatorów?
    > Jakie były objawy ich nieprawidłowej pracy?

    Nie chciał przejsc przeglądu, diagnosta powiedział, że 29% to zyt
    słabe. Gdyby wtedy ciśnienie było prawidłowe pewnie by pokazało z 40%
    i by nie było całego zamieszania z wymianą.

    > Po pierwsze czy aby na pewno są to takie same amortyzatory? W
    sensie że te
    > same modele - może coś źle wydali z magazynu.
    > A są dostępne różne charakterystyki tłumienia w amortyzatorach do
    tego
    > samochodu modelu. Np. Sachs 230963 i 230964.

    Do tego modelu nie ma zamienników, przynajmniej tak twierdził
    intercars, musieli ściągnać oryginały od forda.

    > Z takich ogólnych przyczyn to może auto ma nierówne obciążenie?
    > Czy diagnosta to sprawdził?

    To jest bus, był bez obciążenia.


    > A co to za model Transita? Bo sprawdziłem na chybił-trafił 3 różne
    Transity
    > w Inter Cars i akurat tam zamienniki tylnych amortyzatorów były.

    Turneo custom.

    --
    Marek


  • 14. Data: 2016-05-31 21:43:35
    Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
    Od: Maciek <n...@x...pl>


    > Ile miniumum powinien pokazać nowy amorek? Kkiedyś wymieniałem w
    > osobówce (mazda 2) i na nowym było 85%.

    U mnie tylne zużyte miały 75% no i Jan Sebastian bach - pieczątka jest.
    Zmienłem je dla świętego spokoju bo tył latał na dziurach jak chciał. Na
    kolejny rok wymienione pokazywały z tego co pamiętam podobną sprawność,
    przy czym tył trzymał się już jak przyklejony do asfaltu.
    Także mam pogląd wyrobiony o tej całej diagnostyce.

    >
    > Jutro pojadę na inną stację, mechanik twierdzi, że jak wezmę wydruk to
    > będzie dobra podstawa reklamacji.
    >

    Mała uwaga. Co tam masz z tyłu, resory?
    Ciekawe jak się maszyny diagnostyczne zachowują podczas testu
    nieobciążonego zawieszenia na resorach, które z tego co wiem jest raczej
    twarde i ma zapewne inną charakterystykę od sprężyn w osobówkach.
    Jak już tak dociekliwie testujesz, możesz też wrzucić coś ciężkiego na
    pakę i zobaczyć co będzie w innym zakresie pracy. A może resory mówią
    dość...


  • 15. Data: 2016-05-31 22:18:49
    Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>


    Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    news:almarsoft.6667500460658309023@news.neostrada.pl
    ...
    > On Tue, 31 May 2016 19:14:04 +0200, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    > wrote:
    >> A skąd konieczność wymiany tych amortyzatorów?
    >> Jakie były objawy ich nieprawidłowej pracy?
    >
    > Nie chciał przejsc przeglądu, diagnosta powiedział, że 29% to zyt słabe.
    > Gdyby wtedy ciśnienie było prawidłowe pewnie by pokazało z 40% i by nie
    > było całego zamieszania z wymianą.
    >

    a mi ostatnio sprawdzali cisnienie w kolach na przegladzie
    ale juz potescie amorkow


    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl


  • 16. Data: 2016-05-31 22:46:31
    Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Marek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
    news:almarsoft.6667500460658309023@news.neostrada.pl
    ...
    > On Tue, 31 May 2016 19:14:04 +0200, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    > wrote:
    >> A skąd konieczność wymiany tych amortyzatorów?
    >> Jakie były objawy ich nieprawidłowej pracy?
    >
    > Nie chciał przejsc przeglądu, diagnosta powiedział, że 29% to zyt słabe.
    > Gdyby wtedy ciśnienie było prawidłowe pewnie by pokazało z 40% i by nie
    > było całego zamieszania z wymianą.
    >


    Zmieniły się przepisy, że teraz wymagają pozytywnego badania amortyzatorów?
    Jeszcze niedawno przepisy nie wymagały badania amortyzatorów.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba


  • 17. Data: 2016-06-01 00:08:39
    Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 31 May 2016 21:43:35 +0200, Maciek <n...@x...pl>
    wrote:
    > Mała uwaga. Co tam masz z tyłu, resory?

    Tak, no ale chyba diagnosta ma pojęcie o tym jaki profil testu na
    linii testującej ustawić, widział, że, są resory.

    --
    Marek


  • 18. Data: 2016-06-01 01:00:15
    Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 31 May 2016 21:28:27 +0200, Marek napisał(a):

    > On Tue, 31 May 2016 19:14:04 +0200, Tomasz Pyra
    > <h...@s...spam.spam> wrote:
    >> A skąd konieczność wymiany tych amortyzatorów?
    >> Jakie były objawy ich nieprawidłowej pracy?
    >
    > Nie chciał przejsc przeglądu, diagnosta powiedział, że 29% to zyt
    > słabe. Gdyby wtedy ciśnienie było prawidłowe pewnie by pokazało z 40%
    > i by nie było całego zamieszania z wymianą.

    Człowiek u którego byłeś pewnie nie ma bladego pojęcia co oznacza te 29% i
    do czego w ogóle służy urządzenie którego używał, co mierzy i co ma na to
    wpływ.


    >> Z takich ogólnych przyczyn to może auto ma nierówne obciążenie?
    >> Czy diagnosta to sprawdził?
    >
    > To jest bus, był bez obciążenia.

    Nie chodziło mi o obciążenie ładunkiem, a o statyczny nacisk który wywiera
    każde z kół.
    O to, czy nie jest tak, że jedna oś jest cięższa z lewej, a druga z prawej.
    Oznacza to że auto zachowuje się jak stół który ma jedną nogę krótszą - co
    może tłumaczyć dużą różnicę w wyniku na kołach tylnej osi.

    Diagnosta widząc różnicę wyniku między stronami, pierwsze co zrobi to
    skontroluje ten parametr, oraz ciśnienie w oponach.

    Sam ładunek też ma spory wpływ na to, co pokazują te testety zawieszenia.
    Jak wrzuciłbyś tonę do tyłu to pewnie dostałbyś zupełnie inny wynik -
    niewykluczone że dużo wyższy.

    Prawdę mówiąc ten wynik w % ma małą wartość.
    Jedyne co można z niego wyczytać, to to że jeżeli jest różnica lewo-prawo
    to coś jest nie tak (ale nawet niekoniecznie z tej strony z której jest
    mniej), no albo jak wychodzą wartości rzędu kilkunastu % albo mniej no to
    też pewnie coś jest źle.

    Cokolwiek o stanie amortyzacji pojazdu mówi dopiero charakterystyka
    częstotliwościowa, która oczywiście jest dostępna w tym urządzeniu, ale
    mało kto tam zagląda, bo mało komu chciało się czytać instrukcję obsługi.


    >> A co to za model Transita? Bo sprawdziłem na chybił-trafił 3 różne
    > Transity
    >> w Inter Cars i akurat tam zamienniki tylnych amortyzatorów były.
    >
    > Turneo custom.

    No to faktycznie - katalog IC mówi że tylko OEM.


  • 19. Data: 2016-06-01 01:01:46
    Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 01 Jun 2016 00:08:39 +0200, Marek napisał(a):

    > On Tue, 31 May 2016 21:43:35 +0200, Maciek <n...@x...pl>
    > wrote:
    >> Mała uwaga. Co tam masz z tyłu, resory?
    >
    > Tak, no ale chyba diagnosta ma pojęcie

    taaaa... na pewno :)


  • 20. Data: 2016-06-01 07:19:05
    Temat: Re: Nowe amortyzatory gorsze niż starsze...
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 1 Jun 2016 01:00:15 +0200, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:
    > Człowiek u którego byłeś pewnie nie ma bladego pojęcia co oznacza
    te 29% i
    > do czego w ogóle służy urządzenie którego używał, co mierzy i co ma
    na to
    > wpływ.


    Nie przesadzasz? Diagnosta sroce spod ogona.nie wyleciał, jak 40 lat
    pracuje w branży to musiał się spotkać z takimi przypadkami ergo
    powinien mieć doświadczenie.

    > Diagnosta widząc różnicę wyniku między stronami, pierwsze co zrobi
    to
    > skontroluje ten parametr, oraz ciśnienie w oponach.

    I tak zrobił, po korekcie ciśnienia zrobiło się 45% 29% ale delta
    nadal jest za duża mimo równomiernego nacisku obu osi.

    --
    Marek

strony : 1 . [ 2 ] . 3 . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: