  • 31. Data: 2012-11-03 22:15:54
    Temat: Re: Nowe stawki za badanie techniczne
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 03.11.2012 17:16, nazgul pisze:

    > a po co przegląd?
    > nie wystarczyłby przepis że
    > rower na jezdni ma mieć:
    > lampkę, hamulec, kierownicę...
    > skąd ta miłość do kontroli i papierków?
    w normalnym społeczeństwie - wystarczy. W tłumie oszustów, kombinatorów,
    cudaków - jak widzę nie.
    Ale może inaczej. niech zostanie tak jak jest, bo wśród polaków ciężko o
    zgodę. natomiast jak kamer będzie więcej to łatwiej będzie udowodnić
    zaniedbanie rowerzysty i wymierzyć mu karę.

    ToMasz

  • 32. Data: 2012-11-03 22:35:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-11-03 22:15, ToMasz pisze:

    > w normalnym społeczeństwie - wystarczy.

    > W tłumie oszustów, kombinatorów, cudaków - jak widzę nie.

    A kogo masz na myśli?

    > Ale może inaczej. niech zostanie tak jak jest, bo wśród polaków ciężko o
    > zgodę.

    Jakiej zgody oczekiwałeś, skoro "Polaków" piszesz małą literą? Wbrew
    temu co sugerujesz, to jednak ludzie (Polacy) chcą spokoju i porządku.

    > natomiast jak kamer będzie więcej to łatwiej będzie udowodnić
    > zaniedbanie rowerzysty i wymierzyć mu karę.

    Brak konsekwencji w Twoich wypowiedziach - stosowną "karę" bez problemu
    można wymierzyć bez jakichkolwiek przeglądów. Przepisy od dawna
    regulują kwestię hamulców, oświetlenia itd.

  • 33. Data: 2012-11-03 22:53:38
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    > w normalnym społeczeństwie - wystarczy. W tłumie oszustów, kombinatorów,
    > cudaków - jak widzę nie.

    Błąd!
    kombinatorzy i tak sobie stosowny papierek załatwią
    lub przepis ominą inaczej.

    Racjonalnym rozwiązaniem wydają się być szerokie uprawnienia Policji
    (rozwinięta uznaniowość w ocenie czynu, a nie sztywny klasyfikator)
    ale też jasne procedury odwoławcze i kontrola nad Policją.

  • 34. Data: 2012-11-04 08:27:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-11-03 22:53, nazgul wrote:

    > Racjonalnym rozwiązaniem wydają się być szerokie uprawnienia Policji
    > (rozwinięta uznaniowość w ocenie czynu, a nie sztywny klasyfikator)

    Ludzie, czy was do reszty powaliło? W zasadzie jedynym co jest do
    sprawdzenia, to czy ma światełko, hamulec (i co bez sensu dzwonek). Do
    czego tu badania techniczne i "rozwinięta uznawalność w ocenie czynu
    przez Policję"? Ja nie mogę, Komisja Europejska czy jak się nazywają ci
    od marchewkowych owoców to przy was pikuś;)

    Shrek.

  • 35. Data: 2012-11-04 10:32:34
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-11-04 08:27, Shrek pisze:

    > Ludzie, czy was do reszty powaliło? W zasadzie jedynym co jest do
    > sprawdzenia, to czy ma światełko, hamulec (i co bez sensu dzwonek). Do
    > czego tu badania techniczne i...

    wypraszam sobie to "i"
    ja jestem przecwiko badaniom i za uznaniowością - czytaj szerokimi
    uprawnieniami organów wykonawczych np. duuuuże widełki w mandatach.

    >..."rozwinięta uznawalność w ocenie czynu
    > przez Policję"? Ja nie mogę, Komisja Europejska czy jak się nazywają ci
    > od marchewkowych owoców to przy was pikuś;)

    nie kapujesz zupełnie
    "rozwinięta uznaniowość w ocenie czynu"

    to zupełnie co innego niż rozwinięta kodyfikacja typu prostowanie
    bananów i zrybienie ślimaków.

    jak masz uznaniowość i jedziesz rowerem po pustym chodniku to pan
    policjant może cię z czystym sumieniem puścić wolno, bo widać ze nikomu
    nic złego nie zrobisz a jak masz sztywny przepis (jak obecnie)
    to zasadniczo musi Ci dowalić 50zł.

  • 36. Data: 2012-11-04 12:21:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-11-04 10:32, nazgul wrote:

    > wypraszam sobie to "i"
    > ja jestem przecwiko badaniom i za uznaniowością - czytaj szerokimi
    > uprawnieniami organów wykonawczych np. duuuuże widełki w mandatach.

    Ale do czego ci potrzebna uznawalność w stwierdzeniu faktu czy lampka
    jest, czy nie?

    > nie kapujesz zupełnie
    > "rozwinięta uznaniowość w ocenie czynu"

    Już teraz masz - nie ma - może być mandat, połuczenie, albo całkowite
    olanie sprawy.

    Nie musi.

    Shrek.

  • 37. Data: 2012-11-04 12:41:11
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-11-04 12:21, Shrek pisze:

    > Ale do czego ci potrzebna uznawalność w stwierdzeniu faktu czy lampka
    > jest, czy nie?

    że to "pan policjant" uznaje ze jest
    a nie diagnosta wystawia papier ze jest i tym papierem osłaniasz miejsce
    po lampce.

    > Już teraz masz - nie ma - może być mandat, połuczenie, albo całkowite
    > olanie sprawy.

    zawsze? wszędzie? czy tylko w jeździe rowerkiem po chodniku?
    skąd w takim razie 400-500zł i 10pkk za przekroczenie o 50km/h ?

    > Nie musi.

    to dobrze czy nie?

    Gdybyś był tak dobry i zacytował przepis mówiący ze nie musi to by było
    bardzo miłe, bo ja znalazłem sztywny taryfikator.

  • 38. Data: 2012-11-04 13:31:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-11-04 12:41, nazgul wrote:

    > że to "pan policjant" uznaje ze jest
    > a nie diagnosta wystawia papier ze jest i tym papierem osłaniasz miejsce
    > po lampce.

    Nie rozumiem. To źle, że masz mieć lampkę, a nie papier, że na ostatnim
    przeglądzie miałeś?

    > zawsze? wszędzie?

    Zawsze. Jak wytłumaczysz fakt, że wielokrotnie mijałem policmajstrów bez
    lampki (w dzień) i mimo to mandatu nie dostałem?

    > czy tylko w jeździe rowerkiem po chodniku?

    Zawsze.

    > skąd w takim razie 400-500zł i 10pkk za przekroczenie o 50km/h ?

    A co to ma do rzeczy?

    > to dobrze czy nie?

    Dobrze.

    > Gdybyś był tak dobry i zacytował przepis mówiący ze nie musi to by było
    > bardzo miłe, bo ja znalazłem sztywny taryfikator.

    Normalnie. Może dać pouczenie, może nie zauważyć. Czy ty na wszystko
    musisz mieć konkretny przepis? Na oddychanie nie ma, a dajesz radę.
    Znajdź przepis, że Policjant ma obowiązek nałożyć mandat.

    Shrek.

  • 39. Data: 2012-11-04 16:38:10
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-11-04 13:31, Shrek pisze:

    > Nie rozumiem. To źle, że masz mieć lampkę, a nie papier, że na ostatnim
    > przeglądzie miałeś?

    to dobrze.

    > Zawsze. Jak wytłumaczysz fakt, że wielokrotnie mijałem policmajstrów bez
    > lampki (w dzień) i mimo to mandatu nie dostałem?

    tym samym co brak relacji policji na samochodód bez oświetlenia, gdy np
    zajęci są suszeniem.

    > Zawsze.

    > A co to ma do rzeczy?

    > Dobrze.

    bardzo dobrze, ale czy nie musi?

    > Normalnie. Może dać pouczenie, może nie zauważyć. Czy ty na wszystko
    > musisz mieć konkretny przepis? Na oddychanie nie ma, a dajesz radę.

    wspaniale i to jest także moje zdanie.
    Tyle, że ty nie zauważasz że teraz mamy taryfikator.
    i mi nie chodzi o to że policjant może prawo złamac i pójść na rękę
    tylko o to żeby mógł pójść na rękę ale i dopierdolić zgodnie z prawem.

    > Znajdź przepis, że Policjant ma obowiązek nałożyć mandat.

    tak ja Cię poprosiłem grzecznie, że można zrobić wbrew taryfikatorowi a
    Ty bezczelnie odbijasz piłeczkę.

  • 40. Data: 2012-11-04 16:50:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2012-11-04 16:38, nazgul wrote:

    > tym samym co brak relacji policji na samochodód bez oświetlenia, gdy np
    > zajęci są suszeniem.

    Nie byli zajęci niczym konkretnym. Czyli mają obowiązek wlepić mandat,
    czy nie? A jeśli mają to poproszę o podstawę prawną;) I od razu sankcję
    - co im zrobią jak ich podpierdolę, że mi mandatu nie wlepili (no poza
    tym, że się stanę sławny na miejscowej komendzie;)

    > wspaniale i to jest także moje zdanie.
    > Tyle, że ty nie zauważasz że teraz mamy taryfikator.

    No mamy - i za przekroczenie o 20km/h na ogół nie grozi nic, najechanie
    na pojedynczą ciągłą i niezatrzymanie się na zielonej strzałce to samo,
    mimo że teoretycznie jest w taryfikatorze - po prostu policjant ocenia
    sobie szkodliwość i na ogół nikomu dupy nie zawraca - masz tu swoją
    uznaniowość.

    > tak ja Cię poprosiłem grzecznie, że można zrobić wbrew taryfikatorowi a
    > Ty bezczelnie odbijasz piłeczkę.

    Nie, to ty twierdzisz, że brak mandatowania jest złamaniem prawa przez
    Policję, nie ja.

    Shrek.