    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nowy polski procesor
    Supersedes: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Date: Thu, 7 Mar 2013 22:37:51 +0000 (UTC)

    sundayman napisał:

    > a ja pierszy program pisałem na kartce w assemblerze Z80, na "komputer"
    > ZX81, który miał 1KB ramu, w czym połowa chyba na pamięć ekranu :)

    Jaka tam połowa, prawie cała pamięć! Konkretnie 24 wiersze po 32 znaki,
    to 768 bajtów. Tyle że tam była inteligentna organizacja pamięci obrazu
    (uwzględniająca znak końca wiersza), więc dało się wcisnąć jakiś program
    i coś przy tym wyświetlić.

    > Tam się liczył każdy bajt - kto dziś pamięta takie rzeczy :)
    > A dodatkowo ten komputer miał od tyłu postawioną suszarkę do włosów,
    > która nie grzała, ale dmuchała zimnym powietrzem, bo miałem uwalony ULA,
    > i bez tego po paru minutach się przegrzewał, i zawieszał wszystko w diabły.

    Pewnie suszarka też była zepsuta i nigdzie w handlu uspołecznionym nie dało
    się kupić nowej grzałki.

    --
    Jarek