  • 1. Data: 2013-03-04 13:07:49
    Temat: Nowy polski procesor
    Od: Mario <m...@...pl>

    Znowu jesteśmy miszczami w dziedzinie procesorów:
    http://technowinki.onet.pl/inne/wiadomosci/polski-pr
    ocesor-bedzie-hitem-cebit,1,5433735,artykul.html

    ATSD co tam z procesorem Warszawa?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 2. Data: 2013-03-04 13:28:37
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: Tomek <...@...z>

    W dniu 2013-03-04 13:07, Mario pisze:
    > Znowu jesteśmy miszczami w dziedzinie procesorów:
    > http://technowinki.onet.pl/inne/wiadomosci/polski-pr
    ocesor-bedzie-hitem-cebit,1,5433735,artykul.html

    Cytuję:
    Układ 8051 jest obecnie najpopularniejszym typem procesorów
    przemysłowych i można go znaleźć dosłownie wszędzie, od komputerów,
    poprzez akcesoria na USB, na kartach SIM kończąc.

    Buehehe.

  • 3. Data: 2013-03-04 13:46:42
    Od: Krzysiek <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-03-04 13:28, Tomek pisze:
> [...]
    > przemysłowych i można go znaleźć dosłownie wszędzie, od komputerów,
    > poprzez akcesoria na USB, na kartach SIM kończąc.

    Może źle liczę... Standardowy układ 8051 pracował na 12MHz i na dzień
    dobry miał dzielnik przez 12 z tego co pamiętam, więc pomijając już
    fakt, że to nie był RISC to pracował na zegarze 1MHz, więc skoro ten
    jest 66 razy szybszy to jak się to ma do pierwszego lepszego ARM'a?
    No i 8051 to dalej 8-bitów.

    W moim przekonaniu chęć stosowania tego wynika tylko i wyłącznie z
    przyzwyczajeń do narzędzi na które wydało się kupę kasy i szkoda
    to teraz odstawić w kont. Sporo też ludzi wychowało się na tym
    procesorze i nie wyobrażają sobie przesiadkę na coś innego,
    bo po co skoro do ich produktów wystarcza.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2013-03-04 14:04:55
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-03-04 13:46, Krzysiek pisze:
> [...]
    > procesorze i nie wyobrażają sobie przesiadkę na coś innego,
    > bo po co skoro do ich produktów wystarcza.

    Jest darmowe core do niego i możesz go sobie zrobić razem z własnymi
    peryferiami w FPGA. Zdaje się, że popularny jest w układach a Mixed-Signal.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2013-03-04 14:37:25
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 04.03.2013 13:07, Mario wrote:
    > Znowu jesteśmy miszczami w dziedzinie procesorów:
    > http://technowinki.onet.pl/inne/wiadomosci/polski-pr
    ocesor-bedzie-hitem-cebit,1,5433735,artykul.html

    O nim już chyba było - i było już naśmiewanie tego jaki on "szybki"... w
    porównaniu z pierwszymi 8051.

    Osobiście 8051 nie znoszę - ma dość "niestandardową" architekturę dobrą
    do dłubania w asm a niekoniecznie do wygodnego pisania. Nie ma na niego
    g++ a jedynie sdcc. Kod wychodzi niespodziewanie duży, etc.

    No i główne pytanie - dlaczego używać czegoś co ma poroniony pipeline[*]
    i nie obsługuje współczesnych interfejsów gdy są alternatywy?

    [*] 0.61 DMIPS? AVR ma 1, cortex-m3 1.25... nawet cortex-m0 ma 0.9

    Michoo

  • 6. Data: 2013-03-04 15:25:54
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2013-03-04 14:37, Michoo wrote:
    [...]
    > No i główne pytanie - dlaczego używać czegoś co ma poroniony pipeline[*]
    > i nie obsługuje współczesnych interfejsów gdy są alternatywy?
    Może dlatego, że nie do każdego zastosowania potrzeba "wyczynowego" MCU,
    a implementacja takiego soft core'a w FPGA/ASIC potrzebuje mniej
    lcell-i/krzemu przez co jest tańsza. Nawet pomijając koszt licencji
    który w przypadku "wyczynowych" MCU może być wyższy (tzn. tak
    przypuszczam że jest wyższy).

    BTW. Również uważam, że MCS-51 to koszmar programisty. :-D

  • 7. Data: 2013-03-04 16:00:53
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > BTW. Również uważam, że MCS-51 to koszmar programisty. :-D

    A ja kochałem 6502. Tam było jakoś niewiele rozkazów, i tak się to
    przyjemnie pisało z główki, że hej !

    Jakieś 25 lat temu :)

  • 8. Data: 2013-03-04 16:28:21
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@g...pl>

    teoria mówi, że jak już publikują, to mają coś w zanadrzu... się okaże...

  • 9. Data: 2013-03-04 17:22:53
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 04.03.2013 16:00, sundayman pisze:

    > A ja kochałem 6502. Tam było jakoś niewiele rozkazów, i tak się to
    > przyjemnie pisało z główki, że hej !
    >
    > Jakieś 25 lat temu :)

    Podpisuje się pod tym. Naprawdę łatwo pisało się w assemblerze. Miałem
    Atarii 800XL.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 10. Data: 2013-03-04 17:35:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2013-03-04 13:46, Krzysiek pisze:
    > bo po co skoro do ich produktów wystarcza.

    No właśnie, po co? Jak mam zrobić układ mrugający trzema diodami i
    włączający trzy przekaźniki, to wolę to plus sprawdzoną tysiąckrotnie
    bibliotekę i w pół godziny mam niezawodne urządzenie. Szybciej niż
    przedzierać się przez kolejną cegłę z erratami superprocka, którego po
    wdrożeniu urządzenia do seryjnej produkcji już nie będzie w sprzedaży.
    No wiem, że dziś robi się wszystko na rok plus jeden dzień, ale są
    dziedziny, gdzie to (jeszcze) tak nie działa.

    --
    pozdrawia Adam
    /zegar, który stoi, przynajmniej jest dokładny dwa razy dziennie/