  • Data: 2013-03-09 12:09:32
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-03-08 18:09, Michoo pisze:
    > Kilka lat temu (gdzieś na początku studiów) zrobiłem znajomemu sterownik
    > do światła sterowany pilotem od wieży.

    Jeśli zrobiłeś, to prawdopodobnie jest on przemyślany i wygodny. Jeśli
    jest robiony masowo, to zwykle jego głównym celem jest przynieść zysk, a
    to pociąga za sobą zupełnie inne potrzeby.

    > Argumentacja była bardzo prosta -
    > leży sobie i czyta, gdy chce już iść spać to pilotem wyłącza "tło
    > muzyczne" a żeby zgasić światło musi wstawać z ciepłego łóżka, stawać na
    > zimnej podłodze, wyłączyć i wracać. Tak jest "klik" i ciemno. Albo jak
    > siedzi przy biurku i mu za ciemno to bierze pilota i zapala bez ruszania
    > się.

    Ta współczesna automatyka jest podobna trochę do komunizmu - wszystkim
    miał zrobić dobrze, a w praktyce było jak było.
    Weźmy pod uwagę choćby współczesne samochody. Jest w nich milion nikomu
    niepotrzebnych pierdoł od bajernie rozjaśniających się lampek, przez
    różne pikacze informujące o tym czy tamtym po inne radyjka grające z
    dwunastu głośników. Otóż nie pamiętam, żebym nie siedział w czyimś
    samochodzie i by któryś z tych ''przydasiów'' nie sprawiał kłopotu. A to
    lampka się resetowała i sama włączała, czujnik zbliżeniowy piszczał cały
    czas po wrzuceniu wstecznego, cd dostawał czkawki, czujnik mrozu
    piszczał co dziesięć sekund itd itd. To wszystko oczywiście należało
    naprawić, ale jakoś wszystkim właścicielom było żal kasy, nie małej
    zresztą albo czasu i po prostu męczyli się z tymi upierdliwościami.
    Albo automatyka w domu: termostat - wymieniony dwa razy w ciągu siedmiu
    lat. Stacja pogodowa - pracuje w dni parzyste (albo ma bardziej zawiły
    algorytm ochoty do działania). Pilot - trzy lata i trzeba mocno
    dociskać... itd. Długo i niezawodnie działają niestety tylko trze
    rzeczy, które są stare albo zrobiłem sobie sam.

    Tak w ogóle to jest interes do zrobienia - ''otwarty sprzęt'' czyli
    udostępnienie dokumentacji produkcji dla wszystkich i rzeczywista
    gwarancja wieloletnia. Oczywiście przy znacznie wyższej cenie. Zaraz
    pojawią się głosy, że taka firma zbankrutowałaby, ale nie we
    współczesnym świecie. Na razie mogła by raczej zgarnąć wiele.

    --
    pozdrawia Adam
    /...a nasza opowieść zaczyna się w czasach Obamy i Osamy.../