  • Data: 2014-10-27 17:31:39
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-27 o 17:07, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Raczej trudno kupić żółwia nie wiedząc że się kupuje żółwia.

    Możesz kupować nie wiedząc, że jest to gatunek chroniony. Chodzi o
    przyjęcie zasady, że to popyt przyczynia się do trwania procederu i że
    kupujący jest przyczynił się do przestępstw poprzedzających transakcję.

    > A na podróbkę można się chyba łatwo nadziać. Gdzieś czytałem (z rok
    > temu), że nawet produkcja militarna USA nie może sobie poradzić z
    > podróbkami elementów elektronicznych.
    > Skoro oni mają problem to jak od podróbek ma się obronić mały
    > dystrybutor. Znów się okaże że duzi sobie poradzą a mały oberwie.

    Tak samo jak kupujesz samochód na giełdzie lub zegarek na stadionie.
    Chcesz taniej i narażasz się przez to na kupno towaru kradzionego albo
    podrobionego. Gdy korzystasz z droższych - legalnych kanałów, to pewność
    transakcji wzrasta. Ale pewności oczywiście nie masz. A duże firmy nie
    kupują aut od Zenków wożących Passaty z Raichu, tylko biorą auta w
    leasing.

    > Jeśli jakieś przepisy w efekcie końcowym chronią interesy dużych kosztem
    > małych to ja jestem przeciw tym przepisom bez względu na ich logiczne
    > uzasadnienie.

    Mały zawsze ma gorzej. A tu nie tylko chodzi o kwestię duży mały.
    Przyjmuje się, że głównym poszkodowanym jest ten który został okradziony
    czy zostały naruszone jego prawa autorskie. Dlatego okradzionemu trzeba
    zwrócić ukradzioną rzecz, a gdy naruszono czyjeś prawa autorskie to
    podróbkę powinno się zniszczyć. A ten co kupił trefny towar musi ze
    sprzedawcą walczyć w sądzie o rekompensatę. O ile wykaże że zosyał
    oszukany, bo gdy miał świadomość że towar był trefny to pewnie nic nie
    wywalczy a może odpowiadać karnie.

    --
    pozdrawiam
    MD