    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: O adapterze CF-SD
    Date: Fri, 15 May 2009 19:47:01 +0200

    AdamCCS pisze:
    > No tak ale wszyscy fotografowie zawodowi - a jest ich trochę
    > używają przecież CF

    I stać ich na czytnik spokojnie, a że to upierdliwe, to inna sprawa już
    zupełnie.

    > - teraz doszły jeszcze rekordery na CF (do kamer np)

    Ale czy to do aparatu czy czegokolwiek i tak dostaniesz kabel.
    Funkcjonalność więc masz spokojnie. Kwestia tylko wygody. Dla mnie to i
    tak najlepiej by było jakby w końcu wszędzie było WiFi do komunikacji
    dużych ilości danych i BT do komunikacji z GPS, a nawet głupią komórką
    (choć po co... to już nie wiem).
    Szlag mnie trafia jak mam z myszki wyciągnąć dzyndzla i wsadzać go do USB,
    myszki po BT są tu niemalże idealne za to.

    > Trochę jednak tego jest i CF chyba jeszcze długo zabawi bo z racji większych
    > wymiarów daje większe możliwości jak choćby pojemność i szybkość.

    Komu dziś brakuje jakoś kosmicznie pojemności? Trzeba Ci więcej karty to
    kupujesz po prostu dwie, trzy, dwadzieścia. Bardzo duże sd jak i cf i tak
    kosztuja okrutnie.
    Nawet na wypakowanej w megapiksele lustrzance zrobisz kilkaset zdjec na
    maksymalnej karcie. Argument o wielkości jest więc mocno chybiony.

    > Teraz są 64 GB a już na horyzoncie widać 128 i 256 GB.

    No i kto kupuje tak duże karty? Komu trzeba aż tyle? bez przesady więc znów.

    > Trochę upierdliwe są te przejściówki do CF

    Te z SD? owszem. Za to w laptopie możesz mieć w każdej chwili na
    PCI-Express porcie i nie będzie ani wystawać ani nic..

    > Nie znam ani jednego notebooka z CF,

    Kilka jest, np miały to niektóre vaio, ale nie zwracałem większej uwagi. I
    tak bym nie używał bo wolę dopiąć kabel niż przekładać karty w
    nieskończoność.

    > aż dziw bo "serialowe" zabyutki

    Serialowe?
    Od dawna już jak coś było na serial to i tak wlepione w USB.

    > jeszcze montują, a tego nie.

    Zastanów się czy jest realna potrzeba na to. Według mnie nie ma jej wcale.
    CF jest całkiem ok do lustrzanek, ale nigdzie indziej mi go nie brakuje.

    --
    ,~
    |\ dominik, gg:919564