eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzie › Re: O ładowaniu w samochodzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.pi.v.chmurka.n
    et!not-for-mail
    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Date: Mon, 28 Jan 2019 11:56:53 +0000 (UTC)
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <5...@t...no1>
    References: <a...@t...no1>
    <q2mcol$l0g$1@node2.news.atman.pl>
    NNTP-Posting-Host: pi.v.chmurka.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Mon, 28 Jan 2019 11:56:53 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
    posting-host="pi.v.chmurka.net:172.24.44.20"; logging-data="9520";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: tin/2.4.2-20171224 ("Lochhead") (UNIX) (Linux/4.4.50-v7+ (armv7l))
    Cancel-Lock: sha1:w611A2IeqnfhIMT/HyBXiVXK08Y=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740361
    [ ukryj nagłówki ]

    EM <e...@p...onet.pl> wrote:

    > Zasadnicze pytanie, jakie masz napięcie ładowania na akumulatorze
    > podczas pracy silnika? Zdecydowanie powinno być co najmniej 14V, nawet
    > powyżej 14.6V jak jest zimno.

    Sprawdzę jak tylko włożę z powrotem ten (naładowany już) akumulator. Do
    tego sprawdzę miernikiem na zaciskach i porównam z tym, co podaje mi ELM.

    > Sprawdzić można łatwo mierząc spadek na przewodach - od minusa
    > alternatora do minusa akumulatora. Na plusowym tak samo.

    Racja, słuszna uwaga. Zmierzę.

    > Sprawdź też, czy coś nie wciąga prądu - jakaś żarówka w bagażniku, itp.
    > W starszych autach da się zdjąć klemę i sprawdzić prąd przy wyłączonym
    > zapłonie i pozgłaszanych lampkach. Powinien być poniżej kilkudziesięciu
    > mA.

    Prąd początkowy (po podpięciu klemy) jest spory, ale zrobiłem sobie
    obejście przełącznikiem i mierzę jak już się uspokoi. Do tego muszą być
    zamknięte drzwi (bez tego +300 mA i to nie na lampki -- nie wiem na co)
    i wciśnięty czujnik alarmu w masce.

    Wciąga w sumie 21 mA. Mówią, że to normalne.

    - 4,6 mA bierze alarm
    - 1,5 mA bierze komputer (EFI)
    - 5,5 mA bierze radio i zegar
    - 0,2 mA bierze wzmacniacz w bagażniku (wyłączony, ale jest drobny upływ
    na mosfetach w przetwornicy)
    - 9,1 mA nie mogę się nigdzie doliczyć (ale też nie wyciągałem wszystkich
    bezpieczników, chcę to zrobić jak będzie cieplej)

    > Jak masz miernik cęgowy DC oczywiście możesz zmierzyć.

    Nie mam, ale mam bocznik 100 A i dodatkowe klemy, da się zrobić.

    --
    Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: