-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.pi.v.chmurka.n
et!not-for-mail
From: q...@t...no1 (Queequeg)
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: O ładowaniu w samochodzie
Date: Mon, 28 Jan 2019 11:56:53 +0000 (UTC)
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <5...@t...no1>
References: <a...@t...no1>
<q2mcol$l0g$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: pi.v.chmurka.net
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Mon, 28 Jan 2019 11:56:53 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="gof";
posting-host="pi.v.chmurka.net:172.24.44.20"; logging-data="9520";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: tin/2.4.2-20171224 ("Lochhead") (UNIX) (Linux/4.4.50-v7+ (armv7l))
Cancel-Lock: sha1:w611A2IeqnfhIMT/HyBXiVXK08Y=
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:740361
[ ukryj nagłówki ]EM <e...@p...onet.pl> wrote:
> Zasadnicze pytanie, jakie masz napięcie ładowania na akumulatorze
> podczas pracy silnika? Zdecydowanie powinno być co najmniej 14V, nawet
> powyżej 14.6V jak jest zimno.
Sprawdzę jak tylko włożę z powrotem ten (naładowany już) akumulator. Do
tego sprawdzę miernikiem na zaciskach i porównam z tym, co podaje mi ELM.
> Sprawdzić można łatwo mierząc spadek na przewodach - od minusa
> alternatora do minusa akumulatora. Na plusowym tak samo.
Racja, słuszna uwaga. Zmierzę.
> Sprawdź też, czy coś nie wciąga prądu - jakaś żarówka w bagażniku, itp.
> W starszych autach da się zdjąć klemę i sprawdzić prąd przy wyłączonym
> zapłonie i pozgłaszanych lampkach. Powinien być poniżej kilkudziesięciu
> mA.
Prąd początkowy (po podpięciu klemy) jest spory, ale zrobiłem sobie
obejście przełącznikiem i mierzę jak już się uspokoi. Do tego muszą być
zamknięte drzwi (bez tego +300 mA i to nie na lampki -- nie wiem na co)
i wciśnięty czujnik alarmu w masce.
Wciąga w sumie 21 mA. Mówią, że to normalne.
- 4,6 mA bierze alarm
- 1,5 mA bierze komputer (EFI)
- 5,5 mA bierze radio i zegar
- 0,2 mA bierze wzmacniacz w bagażniku (wyłączony, ale jest drobny upływ
na mosfetach w przetwornicy)
- 9,1 mA nie mogę się nigdzie doliczyć (ale też nie wyciągałem wszystkich
bezpieczników, chcę to zrobić jak będzie cieplej)
> Jak masz miernik cęgowy DC oczywiście możesz zmierzyć.
Nie mam, ale mam bocznik 100 A i dodatkowe klemy, da się zrobić.
--
Eksperymentalnie: http://facebook.com/groups/pl.misc.elektronika
Następne wpisy z tego wątku
- 28.01.19 13:13 J.F.
- 28.01.19 13:29 Queequeg
- 28.01.19 14:21 Piotr Gałka
- 28.01.19 16:51 Zenek Kapelinder
- 28.01.19 17:01 Tomalo
- 28.01.19 17:06 Tomalo
- 28.01.19 17:44 Tomalo
- 28.01.19 18:11 Zenek Kapelinder
- 28.01.19 18:21 Tomalo
- 28.01.19 18:49 Jacek Maciejewski
- 28.01.19 19:10 Tomasz Gorbaczuk
- 28.01.19 19:33 Queequeg
- 28.01.19 19:36 Queequeg
- 28.01.19 20:13 Zenek Kapelinder
- 28.01.19 20:37 Jacek Maciejewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- A jednak nie kondensatory
- Re: A jednak nie kondensatory
- odzysk z panela PV
- tuner i silnik od rolety
- Przednia lampka rowerowa Basta / AXA pod dynamo w piaście
- Boję siię capa...
- Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- Re: Efekt gitarowy koda kd-30 trash metal
- Wykrywanie przerwy w długim przewodzie zakopanym w ziemi.
- PT500
- supercap
- Procesor NMOS i karta CF
- Jak sprawdzic uC
- radyjko znalazłem
- Telewizor przestał widzieć sygnał z anteny
Najnowsze wątki
- 2024-06-05 [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- 2024-06-05 Koszt przywrócenia wychodnego numerowi w Plusie
- 2024-06-06 korki prawie takie same
- 2024-06-05 Takie elektryki mają sens ale czy z Francuską MARŻĄ?
- 2024-06-05 Warta S.A. - przyjęta odpowiedzialność?
- 2024-06-04 nie zna życia ten
- 2024-06-06 A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Re: A jednak nie kondensatory
- 2024-06-06 Wymiana SIM Aero2
- 2024-06-06 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-06 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-06 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-06 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-05 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-06-05 Ulm => Integration & Test Engineer <=