  • Data: 2019-01-28 14:21:59
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-01-27 o 13:43, Queequeg pisze:

    > Kto mi to wytłumaczy? Mam uszkodzony alternator czy to po prostu tak jest,
    > że nawet godzina jazdy nie uzupełni całkowicie rozładowanego akumulatora?

    Przez 8 lat jeździłem S-maxem, który miał taką przypadłość, że sam z
    siebie bez ostrzeżenia w jedną noc rozładowywał akumulator do 0 (do
    takiego zera, że po przekręceniu kluczyka (nawet nie do rozruchu)
    wszystko mrugało).
    Prawdopodobieństwo rozładowania wzrastało, jak się przy parkowaniu użyło
    wstecznego biegu, albo opuściło samochód w niestandardowy sposób.
    Nie mogłem się doprosić o upgrade oprogramowania bo wiedziałem, że
    samochód wyprodukowany 3 miesiące później już nie ma tej wady.
    W końcu pęknięcie jakiejś rury spowodowało, że zrobili ten upgrade (nowa
    nie miała otworu na czujnik temperatury) i problem zniknął (wcześniej
    zdarzało się 5..7 razy w roku, a potem przez 2 lata ani razu - więc
    chyba można uznać, że zniknął).

    Zawsze po odpaleniu wystarczyło powarczeć (2k obrotów) 10 minut i już
    potem działał normalnie - kolejne jazdy stopniowo doładowywały
    akumulator (aż do następnego wybryku).
    Włączałem woltomierz do gniazda zapalniczki. Nie pamiętam liczb, ale
    przy obrotach 2k było jakieś napięcie, a przy jałowych spadało nisko,
    ale po 10 minutach przy 2k było nadal to samo, ale przy jałowych już nie
    spadało aż tak. Dalsze warczenie już miało znikomy wpływ na te napięcia.

    Jeśli u Ciebie nawet godzina to za mało to podejrzewałbym w pierwszej
    kolejności akumulator a w drugiej alternator/regulator.
    P.G.