  • Data: 2019-01-04 09:37:42
    Temat: Re: ON tanieje :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:a07a7a5f-816e-44d3-bcad-820c6045f91f@go
    oglegroups.com...

    >W Niemczech za kilogram cukru trzeba zapłacić 65 centów, czyli w
    >przeliczeniu około 2,60 zł. W Polsce niektóre sklepy sprzedają go
    >nawet po 6 złotych,

    >to nie bylo 65 o ile dobrze pamietam tylko w promocji ponizej 50
    >centow (teraz 59 normalnie) czyli 2 PLN vs 6 PLN i to przed
    >Wielkanoca czyli zapotrzebowanie bylo, kolega pociagnal chyba 140 kg
    >na raz bo duza rodzine ma :-)

    Nie pamietam juz, ale wydaje mi sie, ze ten cukier normalnie byl
    jednak w Niemczech drozszy.
    Tylko potem w Polsce cena podskoczyla dwa razy, a w Niemczech ... moze
    tylko promocji nie bylo :-)

    >ps dymanie klienta przez koncerny ma dluga tradycje

    To czemu nie dymaja niemieckiego klienta ?

    >no chyba ze ktos wierzy ze Lidl zamawia osobno cukier tanszy w DE i
    >drozszy w PL :-)

    Oczywiscie ze osobno - w Polsce jest "Cukier", w Niemczech "Zucker" na
    torebce.
    Gdzie oni to zamawiaja, czy razem, czy polski cukier to z polskiej
    cukrowni to juz nie wiem - ale po co wozic.

    Moge obejrzec torebke dokladnie ... "dystrybutor Nordzucker Polska".
    Tylko juz nie pamietam gdzie kupilem.
    Firma ma dwie cukrownie w Polsce.

    >to samo robi Media Markt i reszta elektronika sciagana w 90% z Chin

    Owszem, ale tu jednak towar z Chin (albo z polskich montowni
    telewizorow).

    Spozywka jednak w Polsce i Niemczech mocno inna, i sporo produktow IMO
    polskich.
    Akurat cukier to niekoniecznie :-)

    >ma rozne ceny i nie chodzi to tylko o VAT.
    >Oczywiscie zdarzaja sie chlubne wyjatki czyli Intercars ktory wycina
    >niemiecka konkurencje na ebay.de chlodnica czy opony do B7 przyszly
    >wlasnie z Polski.

    A laptop Dell do Niemiec z Łodzi :-)

    https://www.fakt.pl/pieniadze/zakupy/porownanie-cen-
    towarow-w-lidlu-polskim-i-niemieckim/bqwm8wv

    "U nas też potrafi być taniej
    W polskim Lidlu są też produkty tańsze, niż w Niemczech. Wśród nich
    duży udział mają artykuły higieny toaletowej, za które zapłacimy od 23
    do 41% mniej.
    Jednym z nich jest Cien Płyn Do Demakijażu Oczu 150 ml. W Polsce
    kosztuje 4,99 zł, a cena z niemieckiego Lidla została przeliczona na
    8,43 zł."

    Tak czy inaczej - cukier wtedy na gieldach podrozal mocno, w hurcie
    niekoniecznie, bo oni maja swoje umowy terminowe i kontraktacje.
    W polskich sklepach podrozal bardzo, a w niemieckich prawie wcale.
    Widac Kaufland uznal, ze o niemieckiego klienta musi dbac, a o
    polskiego nie musi.

    A moze jednak w niemczech mial umowy i/lub zapasy, a w Polsce nie bylo
    takiego zwyczaju wiec cena skoczyla.

    J.