  • Data: 2009-03-24 09:39:28
    Temat: Re: OSA a telemarketerzy
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska> szukaj wiadomości tego autora

    Liwiusz pisze:

    > Autor tego nie napisał, a to jest ważne - czy telemarketerzy
    > faktycznie przetwarzają jego dane osobowe?

    Owszem: "czy rozmawiam z panem Markiem M."?

    > Telemarketing, spam telefoniczny, nie jest informacją handlową
    > przesyłaną drogą elektroniczną. W obecnym stanie prawnym nie wymagana
    > jest zgoda abonenta, aby do niego dzwonić i oferować usługi, jeśli nie
    > narusza to ustawy o ochronie danych osobowych.

    Czyli: wolno zadzwonić pod "losowy numer". Jeżeli jednak numer widnieje
    w książce telefonicznej obok nazwiska, to de facto dane tego numeru są
    przetwarzane w parze z danymi osobowymi, czego nie wolno robić bez zgody
    zainteresowanego. Zgadza się? W związku z tym, jeżeli ktoś mnie
    informuje, że mój numer ma z książki telefonicznej, to oznacza, że łamie
    prawo, bo przetwarza dane osobowe zawarte w książce telefonicznej w
    celach marketingowych.

    Marek