eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[OT] 4x4 UAZ › Re: [OT] 4x4 UAZ
  • Data: 2012-07-23 22:57:27
    Temat: Re: [OT] 4x4 UAZ
    Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-07-23 21:45, Iguan_007 pisze:
    >> A znów robienie z
    >> niego monstertrucka się szybko kończy, bo silniczek też ma mały...
    > Nie upieralbym sie tutaj nad wielkoscia silnika. Fakt, fabryczny silniczek 1.3 jest
    beznadziejny na autostradzie.Wiele ponad 100km/h nie pojedziemy a wyprzedzanie (jakie
    wyprzedzanie?) to koszmar. Ale to dotyczy tez tego UAZa.
    W UAZa wsadzone sensowne V6 - daje radę, mimo znacznie większej masy.
    Większy moment obrotowy na niskich obrotach - i lepiej się w kiepskiej
    przyczepności wyzbierać, niż gazowanie 1.3 benzynki jak z UNO, bo na
    małych obrotach zdycha, a na wysokich wyje i zaraz zrywa przyczepność.
    (pewnie to też dużo zależy od umiejętności, ale takie moje wrażenia po
    jakichś tam własnych przygodach terenowych)
    A i do uaza większa szansa na znalezienie jakichś/odczegoś "poważnych"
    100% blokowanych mostów (do samuraja są, ale drogie bo dla nawiedzonych).

    > A w terenie przy wlaczonym reduktorze? W "mojej" grupie terenowej jest wszystko, od
    8 cylindrowych Land Roverow po male Suzuki. I wlasciwie to chyba jest wiecej korzysci
    z malej wagi, mniejszego zuzycia paliwa i zwinnosci malego samochodu niz z zalet
    duzego silnika. No, jedyny minus to taki ze bedziesz czesciej w blocie ladowal -
    "puscmy Suzuki pierwsze, bedzie latwiej wyciagnac jesli tamtedy jednak nie da sie
    przejechac" ;)
    Kwestia tego, co chce się w tym terenie robić. Czy przejechać po polu,
    czy przez bagno. Przy sensownie terenowych gumach (znaczy duże grube
    kolczaste balony) - na oryginalnych mostach suzuki wymięka, bo ma zbyt
    duże przełożenie (nawet z reduktorem, bo duże opony dają prawie x2
    prędkości i /2 mocy).
    A kupować takiego złomka
    http://allegro.pl/suzuki-samurai-1-3i-wtrysk-szeroki
    -most-okazja-i2480416005.html
    i robić takie ładne rzeczy:
    http://allegro.pl/suzuki-samurai-1-3-benzyna-off-roa
    d-4x4-i2480212168.html
    - można. Ale widać ile to kosztuje (i obawiam się że sprzedający więcej
    wsadził, niż chce za to auto, i to już nawet czasu nie licząc). I tak
    dokładając solidniejsze mosty, klatki, inne pierdoły - z "1.3 jakoś daje
    rade" robi się jednak "1.3 jest biedny" i trzeba by zrobić jakiś swap,
    popularne 1.6 z vitary jakoś wchodzi, ale coś innego - bywa ciężko, bo
    jednak nawet w UNO jest więcej miejsca pod maską niż w Samuraiu :)


    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    | s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
    | http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
    173

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: