    From: BartekK <s...@d...org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [OT] 4x4 UAZ
    Date: Tue, 24 Jul 2012 00:47:05 +0200

    W dniu 2012-07-23 23:55, Iguan_007 pisze:
    > Piszesz o seryjnym Suzuki i porownujesz do "jakiegos sensownego v6" wlozonego w
    UAZie.
    Piszę o suzuki i uazie i możliwych jego modyfikacjach (bo to zakładał
    wątkotwórca, że chce coś modzić i swapować).

    > Oba samochody seryjnie sa beznadziejne na autostradzie. To fakt.
    No chyba większość terenówek będzie beznadziejna na autostradzie, choćby
    z powodu ogumienia, to się prowadzi jak ponton.

    > Nie zgadzam sie z Toba co do slabych wlasciwosci terenowych Suzuki.Nawet seryjny
    1.3 na reduktorze pozwala wszedzie wjechac. Naprawde nic
    nie trzeba "gazowac", chyba ze tak naprawde masz na mysli jakies rajdy
    na szutrowych drogach gdzie liczy sie przyspieszenie. Ja mam na mysli
    przeprawy. Niska masa pojazdu, krotkie zwisy nadwozia, wielkosc
    samochodu sprawiaja ze w niczym wiekszym pojazdom nie ustepuje
    (oczywiscie nie mowimy tutaj o komforcie). Raczej watpie zeby ten
    seryjny UAZ byl pod jakims wzgledem lepszy. Obie konstrukcje
    nowoczesnoscia nie grzesza ale nawet przy Suzuki ten UAZ to archaik.
    No to znów się rozbijamy o to, co wątkotwórca chce z tym robić -
    lansować się, jeździć po polu, robić przeprawy albo długie wyprawy, czy
    szybkie i brutalne rajdy. Nie bez powodu prędzej czy później kończy się
    zmotą (albo kończy się kasa), bo nie ma auta uniwersalnego, którego by
    nie można ulepszyć w którąś stronę.

    > A jesli mowimy o modyfikowaniu pojazdow to jednak czesci do Suzuki sa wszedzie,
    latwo dostepne. Zestawy do podnoszenia zawieszenia, zderzaki pod wyciagarke czy tez
    czesci zamienne sa dostepne od reki, bez kombinacji. Piszesz o wkladaniu wiekszych
    silnikow, cieciu nadkoli itd. Moim zdaniem przy amatorskim zastosowaniu terenowki to
    troche nieporozumienie. Po co ladowac pieniadze w modyfikacje archaicznego UAZa
    jesli mozna je zaoszczedzic i kupic cos lepszego. Zanim zmienisz silnik, zawieszenie
    czy hamulce pewnie juz kosztowo bedziesz na poziomie wczesnego Wranglera czy Patrola.
    Całkowicie się zgadzam co do dostępności części do suzuki, bo to bardzo
    popularne pudełeczko, a uaz to jednak tylko kraje historycznie z cccp
    związane. I wcale nie bronię tutaj UAZa jako idealnego dawcy ramy do
    budowy auta terenowego, UAZa to zaproponował wątkotwórca ;)

    Tylko że zrobić coś w UAZie, przy użyciu spawarki i tego co jest na
    najbliższym złomowisku - to nie problem, bo miejsca dużo, a wszystko
    toporne i solidne. A w suzuki to już troszkę trzeba się nagłówkować, jak
    wcisnąć, albo po prostu kupować gotowe kity (a tą metodą to się w
    założonym budżecie nie zmieścimy, zakup samych kółek w teren go szybko
    zamknie).
    A "kupić i jeździć" (bo się da) to chyba wątkotwórca nie zakładał ;)
    Bo prawda jest taka, że w terenie dają radę przedziwne auta, i to wcale
    nie terenowe ;) Widać to na wschodnich rajdach, gdzie całkiem poważnie
    ludzie potrafią przejechać trasę rajdu terenowego ładą samarą albo
    zaporożcem V4 itp, gdzie początkujący terenówką by mógł malowniczo utknąć.
    http://www.youtube.com/watch?v=nCM63zSbzxs
    http://www.youtube.com/watch?v=JsZELdNdGGw

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski