    From: Iguan_007 <i...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [OT] 4x4 UAZ
    Date: Mon, 23 Jul 2012 17:11:08 -0700 (PDT)

    Bartek,

    UAZie.
    >Piszę o suzuki i uazie i możliwych jego modyfikacjach

    Nie, porownujesz zmodyfikowanego UAZa do seryjnego Suzuki, cytuje:
    "W UAZa wsadzone sensowne V6 - daje radę, mimo znacznie większej masy.
    Większy moment obrotowy na niskich obrotach - i lepiej się w kiepskiej
    przyczepności wyzbierać, niż gazowanie 1.3 benzynki jak z UNO, bo na
    małych obrotach zdycha, a na wysokich wyje i zaraz zrywa przyczepność."

    >No chyba większość terenówek będzie beznadziejna na autostradzie, choćby
    z powodu ogumienia, to się prowadzi jak ponton.

    Duzy LC czy Patrol idealnie sie jako autostradowe "cruisery" nadaja. UAZ czy Suzuki
    raczej sie nie nadaja. O to mi chodzilo.

    1.3 na reduktorze pozwala wszedzie wjechac. Naprawde nic
    nie trzeba "gazowac", chyba ze tak naprawde masz na mysli jakies rajdy
    na szutrowych drogach gdzie liczy sie przyspieszenie.

    >No to znów się rozbijamy o to, co wątkotwórca chce z tym robić -
    lansować się, jeździć po polu, robić przeprawy albo długie wyprawy, czy
    szybkie i brutalne rajdy.

    Suzuki jest bardzo dobrym samochodem terenowym, pomimo mniejszego silnika. W niczym
    temu nieszczesnemu UAZowi nie ustepuje. Czesci do modyfikacji jest wiecej do Suzuki
    niz do UAZa. Wiec niezaleznie czy ktos bedzie chcial sie "lansowac" czy jezdzic na
    "szybkie I brutalne rajdy" moze obydwa samochody jako baze wykorzystac. Suzuki wcale
    nie jest rzadkoscia na rajdach wiec juz nie opowiadajmy bajek ze sie do tego nie
    nadaje.

    >Nie bez powodu prędzej czy później kończy się
    zmotą (albo kończy się kasa), bo nie ma auta uniwersalnego, którego by
    nie można ulepszyć w którąś stronę.

    Oczywiscie ze nie ma. Mimo wszystko ja osobiscie wolalbym bawic sie w modyfikacje
    Suzuki niz UAZa. Rzecz gustu.

    latwo dostepne. Zestawy do podnoszenia zawieszenia, zderzaki pod wyciagarke czy tez
    czesci
    >Tylko że zrobić coś w UAZie, przy użyciu spawarki i tego co jest na
    najbliższym złomowisku - to nie problem, bo miejsca dużo, a wszystko
    toporne i solidne. A w suzuki to już troszkę trzeba się nagłówkować, jak
    wcisnąć,

    Wiesz, nie obraz sie ale mysle ze troche fantazjujesz. Czesci ze zlomowiska i tak
    wiecej znajdziesz dla Suzuki niz UAZa. I czego to konkretnie nie mogles przyspawac do
    Suzuki a mogles do UAZa? Ludzie tak samo robia potwory z Suzuki jak I z UAZa. Nie ma
    z tym zadnego problemu jesli ktos chce sie bawic w modyfikacje. A to ze tego
    nieszczesnego duzego silnika pod maske nie wepchasz nie czyni z niego gorszej
    terenowki. Naprawde, przy reduktorze silnik to nie wszystko.

    Pozdrawiam,
    Iguan

    Iguan007
    Sezon caly rok: