  • Data: 2014-11-28 19:24:01
    Temat: Re: [OT] Czy obecne odnawialne źródła energii nie mają sensu?
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu piątek, 28 listopada 2014 16:53:25 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik napisał w wiadomości grup

    > Zakladajac ze prad po 15gr/kW i produkuje srednio 600MW, to mi wyszlo
    > 4 lata.
    > Ale to zly rachunek, bo ciagle trzeba placic za wegiel, wiec pewnie
    > wyjdzie z 10 czy wiecej lat.
    >
    > Fachowcy na zachodzie uzgledniaja cos jeszcze - taka elektrownie sie
    > wiele lat buduje.
    > Buduje, buduje, budowlancom placic trzeba, odsetki placic trzeba, a
    > konca budowy i uruchomienia nie widac.
    > Wiec oni wola turbine gazowa, montuje sie szybko, szybko dochodzi do
> [...]

    Jest jeszcze coś takiego jak ulga inwestycyjna. Wyjdzie że po pięciu latach koszt to
    paliwo i pensje. Co kilka lat remont ale przy trzech miliardach to jakieś grosze,
    poza tym też do odliczenia w US. Podatki wcale nie muszą być dla elektrowni za 3
    miliardy jakimś specjalnym obciążeniem. Duża inwestycja to i dobry z dobrą pensją
    główny księgowy. Trzydzieści do pięćdziesięciu lat taka elektrownia powinna pożyć.
    Przyzwoity interes. Jak byśmy ćwierć Niagary mieli to ukradli by je przy okrągłym
    stole. Tak samo jak byśmy mieli odkrywkowe złoża diamentów. W Polsce dali radę ukraść
    cały przemysł lekki.