  • Data: 2014-11-28 18:12:49
    Temat: Re: [OT] Czy obecne odnawialne źródła energii nie mają sensu?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2014-11-28 17:22, J.F. wrote:
    >To niech będzie we Francji - oni mają atom - słyszałeś, żeby lodówka
    >miała różne klasy energetyczne w zależności od tego skąd jest prąd w
    >gniazdku. Zużywa tyle, a tyle energii, więc ma taką a taką klasę.
    >Koniec. kWh to kWh.

    No ale przepis taki, i co w tym dziwnego ?
    Lodowki akurat sa zazwyczaj na prad, choc technika zna i inne.

    >Ale co to ma za znaczenie? Liczymy _energię_ a nie zastanawiamy się
    >czym będą paliły przyszłe pokolenia!

    Ale celem tego liczenia nie jest zakup odpowiednio duzego pieca, tylko
    zachecenie/zmuszenie ludzi do wybudowania oszczednych domow, ktore
    potem nie beda potrzebowaly duzo paliwa.
    I zeby sie nie okazalo, ze ludzie sobie buduja modne i eleganckie, a
    potem zamiast tony wegla zuzywaja w sezonie 100 ton przez elektrownie.

    Gdzies tam moze sie kryje rzeczywista lub udawana chec ograniczenia
    efektu cieplarnianego, emisji CO2, ochrony srodowiska ... a moze i
    takie banalne, ze z jednej strony wladza sciagnie wiecej podatkow, a z
    drugiej - nikt jej nie bedzie protestow urzadzal, bo wegiel tak
    podrozal ze mieszkancy zamarzaja :-)

    >BTW - przyszłe pokolenia z naszego oszczędzania węgla będa miały taką
    >samą bekę, jak my z "kryzysu paszowo-gównianego". W skrócie zanim
    >urodzili się rosyjscy uczeni i amerykańscy naukowcy, ktoś wyliczył,
    >że komunikacja w dużych miastach się załamie, bo osły i konie
    >transportujące owies zjedzą tyle, że nie wystarczy dla tych co ciągną

    Tym niemniej wegiel, rope i gaz spalamy na potege. To co natura
    produkowala miliony lat my zuzyjemy w kilkaset.
    A potem co ? Jak odkryjemy cos nowego to swietnie, a jak nie ...
    powrot do sredniowiecza ? Takiego nowoczesnego - na tablet, internet
    i rower surowcow starczy :-)

    O ile czesc tych wymogow jest glupia, to czesc wcale nie - po co komu
    w domu 5000W odkurzacz czy 5 litrowy silnik w samochodzie w kraju,
    gdzie wolno jezdzic 55mph :-)

    >No średnio - hint "wierzba energetyczna + wyjałowienie ziemi". Na
    >bieżąco, ale tylko kilka(naście) lat.

    rosliny rosna od setek milionow lat. To taki obieg zamkniety - roslina
    rosnie, pobiera materialy z ziemii i atmosfery, umiera czy jest
    zjadana, zwraca materialy do ziemii czy atmosfery.
    Trzeba tylko zadbac o recykling popiolu z kominka :-)

    W przypadku ropy to sie obawiam ze mozemy dozyc poczatku wyczerpywania
    zapasow ...

    J.