    From: Ny <n...@r...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: [OT] Jak odzyskać wygasłą domenę?
    Date: Sat, 17 Jan 2009 10:55:20 +0100

    igrek pisze:

    > No w sumie to i tak niewiele (nawet i 200 dolców) za domenę i frycowe.

    Pewnie.
    Jak mafia przychodzi i pobiera haracz od firm za "ochronę" to przecież
    niewiele w porównaniu do możliwości okradnięcia, spłonięcia czy dostania
    w czapę.
    Sprawa jest prosta - ceny za domenę generalnie są niskie, to wymyślono
    sobie system który ma wspomóc budżety registrarów z kieszeni klientów.
    System, który jak pisałem już miał w założeniu chronić klientów przed
    np. aspektem spekulacyjnego wykupu wygasłych domen służy wyciąganiu kasy
    od klientów.
    Przeczytaj ten artykuł do którego podałem link. Jest krótki.

    Ciekawe czy jeszcze ktoś pamięta, że domeny w sumie są dobrem publicznym
    i są teoretycznie DARMOWE. Opłaty za nie to tak naprawdę koszty
    manipulacyjne za jej obsługę czy sam fakt rejerstracji i zaparkowania
    przez registrara. Stąd różne ceny za takie usługi. Ciekawe tylko, skąd
    taka różnica pomiędzy normalną rejestracją a odzyskiem domeny, pewnie
    trzeba gdzieś zamiast jednego kliknięcia kliknąć ze trzy razy.
    Jak 200$ dla Ciebie to niewiele za kliknięcie (nawet i trzy) i
    zaakceptowanie zgłoszenia domeny do odzysku to gratuluję zarobków.