  • 1. Data: 2014-10-11 13:06:05
    Temat: Re:[OT]OMG!
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    news:m19gua$8p5$1@mx1.internetia.pl...

    > Chodzi o te parametry podane przez kolesia?
    > "bardzo selektywny dźwięk, z dobrze zaznaczanymi planami, różnicowaniem
    > dynamiki itp. Pojawiła się głębia brzmienia, średnica miała lepsze
    > nasycenie."

    Nie wiem dlaczego muzycy wyżej cenią dźwięk normalnego fortepianu ze
    strunami niż nawet wysokiej klasy instrumentu elektronicznego (przecież na
    pewno dokładniej zestrojonego).
    Przyjmuję, że są dziedziny, na których się nie znam więc się nie wypowiadam.
    Nie wiem co to jest selektywny dźwięk, zaznaczone plany itd., ale brzmi to
    jakoś podobnie do wypowiedzi profesorów z wyższych uczelni muzycznych.
    P.G.

  • 2. Data: 2014-10-11 14:03:26
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-10-11 13:06, Piotr Gałka pisze:
> [...]
    > pewno dokładniej zestrojonego).
    > Przyjmuję, że są dziedziny, na których się nie znam więc się nie

    Ja też się dokładnie nie znam, ale byłem kiedyś na koncercie
    ksylofonowym (takie cymbałki) i kupiłem sobie po tym CD. Nagranie CD
    było do bani - zupełnie obcięta góra. Podobno ucho słyszy do 16 kHz, a
    CD przenosi do 22kHz, ale w tym nagraniu góra była zupełnie głucha, a w
    odbiorze ksylofonu wysokie tony są bardzo ważne.

  • 3. Data: 2014-10-11 15:01:15
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 11 Oct 2014 14:03:26 +0200, Tomasz Wójtowicz napisał(a):

    > Nagranie CD
    > było do bani - zupełnie obcięta góra

    Pewnie twoje głośniki obcięły :)
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2014-10-11 15:26:02
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > Nie wiem co to jest selektywny dźwięk, zaznaczone plany itd., ale brzmi to
    > jakoś podobnie do wypowiedzi profesorów z wyższych uczelni muzycznych.

    Tak więc mamy urządzenie elektroniczne. Podobno o wyjątkowo dobrych
    właściwościach. Na zarzut, że to jest bardzo prosta konstrukcja i w
    dodatku zmontowana w prymitywny sposób jest odpowiedź: Ale ma przecież
    wyjątkowe właściwości, których nie da się zmierzyć, ale które mogą
    usłyszeć wybrani.
    I w tym momencie elektronikom kończą się argumenty, bo nie są
    kompetentni w tych kwestiach. Tak samo jak ktoś zrobi pudełeczko w
    którym jest bateryjka i diodka LED albo NE555 i cewka. Nie można
    skrytykować bo nie liczy się skomplikowanie układu czy jakość wykonania,
    tylko efekt końcowy. A efektem są wypowiedzi klientów, że im pomaga. No
    i zamieszczone na stronach dystrybutorów urządzeń czy firm
    praktykujących medycynę alternatywną, "naukowe" artykuły o rezonansach
    Schumanna, biorezonansach, biostymulatorach, rezonatorach biofotonowych
    BEFT itp.
    I elektronik nie może się wypowiedzieć krytycznie o takich urządzeniach
    bo nie jest członkiem kościoła wyznającego Audiovoodoo, czy medycyny
    holistycznej

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 5. Data: 2014-10-11 16:47:15
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    > Pewnie twoje głośniki obcięły :)

    Chyba tobie coś obcięły.

  • 6. Data: 2014-10-11 17:55:41
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > I elektronik nie może się wypowiedzieć krytycznie o takich urządzeniach bo
    > nie jest członkiem kościoła wyznającego Audiovoodoo, czy medycyny
    > holistycznej

    Nie bronię się wypowiadać.
    Nie twierdzę też, że ten wzmacniacz ma jakieś specjalne właściwości.
    Ale nie sądzę, aby przez taki montaż miał jakoś zauważalnie gorsze
    właściwości od zmontowanego zgodnie ze współczesną sztuką.

    Uważam, że jakby podzielić potrzeby człowieka na te niezbędne (wliczając w
    to ciepłe mieszkanie i wszystkie narzędzia potrzebne aby to osiągnąć) i te
    zbędne to w ramach tych zbędnych w naturalny sposób pojawiają się argumenty
    o szlachetnej barwie tego a nie innego kamienia, większym artyzmie tego a
    nie innego płótna itp.
    W takich tematach racjonalne argumenty przestają działać i to mniej więcej
    chciałem powiedzieć - nie znam się = żyję w świecie racjonalnym i nie jestem
    w stanie dyskutować z ludźmi żyjącymi w świecie nieracjonalnym, ale nie
    widzę powodu, aby ich na siłę wyciągać z ich świata.
    Widziałem kiedyś film jak Michael Jackson wszedł do sklepu z masą absolutnie
    zbędnych rzeczy (w stylu krasnale ogródkowe) i za jednym zamachem nakupił
    (wskazywał tylko co mają mu kupić) rupieci za chyba ponad mln $ za które ja
    bym nie dał złamanego grosza.

    Zamiast wypowiadać się jakie to badziewie jest to wszystko (w tym ten
    wzmacniacz) może lepiej pomyśleć jak na takich idiotach zarobić.

    Myślę, że taki wzmacniacz ze sterczącą na wierzchu lampą (lepiej kilkoma)
    mógłby być jeszcze lepszym rarytasem.
    P.G.

  • 7. Data: 2014-10-11 18:03:34
    Od: s...@g...com

    użytkownik Mario napisał:

    > I elektronik nie może się wypowiedzieć krytycznie o takich urządzeniach
    >
    > bo nie jest członkiem kościoła wyznającego Audiovoodoo, czy medycyny
    >
    > holistycznej

    Pytanie gdzie zaczyna sie audiovoodoo?
    Z ciekawosci kupilem sobie kit na tda2050, pomierzylem pasmo
    przenoszenia wzgledem diory, z pomiarow wyszlo, ze pasmo
    jest identyczne. Ustawilem wzmocnienie tak, by amplituda
    z obu wzmacniaczy byla identyczna i przelaczalem sygnal
    utworow. Pasmo identyczne, a efekt zupelnie inny, roznica
    wychwycona przez amatora.

    Przyklad drugi, parametry vs czestotliwosc, czyli wzmacniacz
    audio montowany seryjne z uzyciem kondensatorow ceramicznych
    vs poli jakichstam.

    Ceramiki zmieniaja pojemnosc w funkcji czestotliwosci,
    przykladowy pomiar dla 100Hz i 25kHz daje roznice pojemnosci
    4-5%, dla poliestrowych zmiany sa minimalne.
    To samo esr dla badziewiastych elektrolitow.
    Podsumowujac, prawda jest gdzies po srodku, a jak
    jest mozliwosc skubniecia kogos z nadwyzka gotowki
    dlaczego nie skorzystac.

  • 8. Data: 2014-10-11 18:07:30
    Od: s...@g...com

    użytkownik Piotr Gałka napisał:

> [...]
    >
    > (wskazywał tylko co mają mu kupić) rupieci za chyba ponad mln $ za które ja

    W takim razie wyobraz sobie, ze na wystawe sprzetu audio
    przyjdzie 5000 osob z gotowka. Opcja a - bedziesz marudzil,
    opcja b - zobaczysz okazje:)

  • 9. Data: 2014-10-11 18:07:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Saturday, October 11, 2014, 2:03:26 PM, you wrote:

> [...]
    > CD przenosi do 22kHz, ale w tym nagraniu góra była zupełnie głucha, a w
    > odbiorze ksylofonu wysokie tony są bardzo ważne.

    A nie przyszło Ci do głowy, że to nie kwestia pasma ale realizacji
    akustycznej? Uzyskanie za mikrofonem brzmienia instrumentu solowego
    takiego samego jak w odbiorze na żywo jest piekielnie trudne.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2014-10-11 19:23:03
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    ps.com...
> [...]

    > W takim razie wyobraz sobie, ze na wystawe sprzetu audio
    przyjdzie 5000 osob z gotowka. Opcja a - bedziesz marudzil,

    Próbuję zrozumieć (w kontekście tamtych zakupów) co chcesz powiedzieć, ale
    nie ogarniam :(.
    Jaką okazję zobaczę?

    Nawet jeśli na takiej wystawie zobaczę coś, za co dałbym więcej jak
    złamanego grosza to i tak ma się nijak do tamtego bo sprzęt ma jakąś inną
    funkcję niż tylko stanie.
    P.G.