    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Re: Białe światło o ładnym widmie i niewielkiej mocy
    Date: Thu, 23 Aug 2018 23:23:52 +0200

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> napisał w wiadomości
    news:5b7ee847$0$15187$426a34cc@news.free.fr...

    > Ale to już chyba nie podchodzi pod "matematykę"...? Ale ja edukację
    > skończyłem (z dużą ulgą zresztą) w liceum, więc mogę się mylić - być może
    > panuje pełna dowolność i równie dobrze można powiedzieć fz + $ = #k i to
    > dalej jest "matematyka".

    Po tym, co dpory dość czas temu widziałem w TV, to ja się czasem
    zastanawiam, co jeszcze wymyślą.
    Np. w nowoczesnej matematyce, powiedzmy, że mamy 3 proste. Jak dotąd OK.
    Ale, są one różnego stopnia.
    I tak (tu się zaczyna)
    Prosta pierwszego stopnia, to czerwony kwadrat, niebieskie koło i zielony
    trójkąt.
    Prosta drugiego stopnia, to niebieski kwadrat, czerwony trójkąt, zielone
    koło.
    Prosta trzeciego stopnia, to zielony kwadrat, czerwone koło i niebieski
    trójkąt.
    Czy jakieś jeszcze okoliczności temu towarzyszyły, to nie pamiętam.
    To był chyyyba jakiś program edukacyjny, a przedstawia chyba coś w rodzaju
    kółka matematycznego w szkole.
    Ponieważ wiem, że nauka potrafi zadziwić, zanim powiem, że to bzdury, to
    chcę mieć na to jakiś dowód.
    Choć prędzej Łobaczewskiemu uwierzę w stwierdzenia typu dwie proste
    równoległe mogą się przeciąć i to nawet zaraz koło ciebie, o, tam pod oknem,
    w punkcie, gdzie wczoraj bzykały się dwie muchy... Taka jego geometria. Ale
    tego, czy p...li bzdury, czy nie, nie umiem stwierdzić.

    > Zdarza się, że może być, i wcale nie trzeba sięgać do gwiazd.
    >
    > Jak temi dwoma ręcami przycinam owcom racice, to w godzinę jestem w
    > stanie zrobić 2 owce. Jeśli skorzystam z dwóch dodatkowych rąk (małżonka
    > czasem użycza), ktoś mógłby pomyśleć że w tym samym czasie uda się
    > załatwić nie dwie, a cztery owce. A wcale nie! W takiej sytuacji
    > spokojnie 6 dam radę. Czyli 2 + 2 = 6. :)

    Pyszny sofizmat :) (zakładając, że dzięki "zasileniu", nie zmienił się
    sposób, ani inne istotne okoliczności sprawy, a wydajność pomagającego jest
    taka sama, jak "pomaganego").
    Choć mnie to brzmi, jak "pojechały trzy tramwaje, jeden skręcił w lewo,
    drugi był czerwony, a trzeci linii 15". Gdzie to mogą być trzy różne, ale i
    jeden i ten sam, znaczy się, czerwona piętnastka, która skręciła w lewo...
    A, jeszcze czwarty mignął, Pesa Swing :), a w Łodzi jeszcze wąskotorowy :)
    Czyli 5, nie licząc :)

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.