  • Data: 2019-04-09 09:12:01
    Temat: Re: [OT] Re: Niewylewające się alkaiczne
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-04-08 o 21:50, Desoft pisze:

    > Nie, nie mam. TNC426

    No to faktycznie jest jakiś problem. O ile pamiętam to te litowe "1,5V"
    miały od nowości 1.6V, ale nie przywiązywałem wtedy do tego jakiejś wagi
    więc mogę źle pamiętać. Druga sprawa - pytanie ile prądu to urządzenie
    potrzebuje do podtrzymania i kiedy pokazuje że bateria do wymiany? Bo są
    takie układy jak MCP1703, które same z siebie biorą tyle prądu co nic, a
    bywają w wersji 4V. Nie żebym proponował te konkretne układy, ale samo
    rozwiązanie. Sam nie sprawdzałem nawet jak się zachowują przy zbyt
    niskim napięciu na wejściu ani czy są stabilne z diodą na masie. Zależy
    ile pracy w to chcesz i możesz włożyć.
    A tak poza tym to nie przypominam sobie żadnej baterii alkalicznej która
    by wylała - nawet takie co 10 lat leżą rozładowane (tak "testowo").
    Fakt, że poniżej pewnego poziomu nie wychodzę i mowa jest o
    energizerach/duracellach/vartach... Uwaga w instrukcji dotyczy chyba
    tylko tego żeby nie pakować zbyt tanich baterii, zresztą są baterie
    industrial opisywane jako niewylewające. A o wylewaniu baterii
    alkalicznych chyba najwięcej pisze się w kontekście baterii litowych...

    Pozdrawiam

    DD