  • Data: 2017-12-30 12:06:30
    Temat: Re: [OT] Szerokie horyzonty
    Od: Dariusz K. Ładziak <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Biały pisze:

    > Jest.
    >
    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Polaryzacja_fali#Rozpr
    aszanie_fali

    > Odbicie to tylko jedno z wielu zjawisk powodujących polaryzację.
    > Światlo słoneczne jest na tyle solidnie spolaryzowane że między innymi
    > co jego przyciemnienia (nieba) w kadrze używa się filtrów polaryzacyjnych.

    Mylisz dwa fakty. Przyciemnianie nieba filtrem polaryzacyjnym nie ma za
    podstawę polaryzacji światła słonecznego. Podstawą tego myku jest
    polaryzacja (tak z sześć - dziewięć decybeli eliptyzacji, bo przecież
    nie bezwzględnie liniowa) światła słonecznego rozproszonego w atmosferze.
    Światło wytworzone w wyniku emisji termicznej nie ma żadnego, znanego i
    udokumentowanego przez fizykę powodu, by być światłem spolaryzowanym.
    Światło słoneczne w kosmosie posiada polaryzację kołowo - stochastyczną
    (nie mylić z kołową z uzgodnieniem fazy), po przejściu przez atmosferę
    podlega minimalnej, trudnej do zmierzenia eliptyzacji. Jakikolwiek wpływ
    na jakiekolwiek zależności fizyczne tak minimalnej polaryzacji musi
    wręcz utonąć w różnorodności sposobów padania tego światła.

    --
    Darek