    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Szerokie horyzonty
    Date: Sun, 31 Dec 2017 18:32:56 +0100

    On 12/31/2017 6:03 PM, Marek wrote:
    > A co z cechą osobniczą, nie ma prawa do niej?

    Masz dwa wyjścia:

    a) to urojenie. Ma do niego prawo. Zważ że coś koło 5% społeczeństwa
    (zależy jak liczyć, np. czy wliczać ministrow, polityków, prawników itd)
    ma różne formy zaburzeń postrzegania rzeczywistości.

    b) to cecha osobnicza. Przedstaw więc hipotezę, silne dowody że to
    pojedynczy egzemplarz, model zjawiska i poddaj to *krytyce* srodowiska
    naukowego. Poddanie krytyce wymaga najpierw wyeliminowania a) metodami
    naukowymi. Sugeruje ślepe proby, sprawdzają się. Ponadto Randi z
    pewnością bedzie chetny do wypłacenia 1mln dolców, w końcu już od
    dziesiątek lat siedzi pod telefonem czekając na kogos kto takie rzeczy
    potrafi.

    Ludzi wyczuwających routery wifi znam osobiście (i to kilku). Zauważyłem
    w swojej ignorancji że wyjątkowo dobrze im idzie wykrywanie kiedy wiedza
    że są włączone. Jak nie wiedza to słabiej. Podobnie wyjątkowo im idzie
    dobrze kiedy się już dowiedzieli że telefony też mają nadanik wifi.
    Wczesniej nie odczuwali nic a teraz wali w łbie jak tylko włączą wifi w
    telefonie. Czyli jak z każdym zjawiskiem paranormalnym, sprowadza się
    częściej do a) niż b).