  • Data: 2017-05-08 18:20:12
    Temat: Re: [OT] developers
    Od: fir <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu poniedziałek, 8 maja 2017 17:17:35 UTC+2 użytkownik w systemie siła 'POPIS/EU
    napisał:
    > to jest po prostu straszne jakie wyrwy w mózgach robi ideologia kc-ue...
    >
    > może Profesorze napisał byś kilka słówek o tym process explorerze?
    > kilka razy go odpalałem, ale żadnych wartościowych czynności za jego
    > pomocą nie byłem w stanie zrobić...
    >
    > chodzi mi głównie o wirusy, jak wykrywać i jak ubijać wirusowe procesy?

    ja go mam na stale i nie moge sie bez niego obejsc

    sam tez nie wykonuje za jego pomoca jakichs super operacji - glownie po prostu sluzy
    do obserwowania co masz uruchomione w systemie i jak dla mnie
    przedstawia to w wyjatkowo ladny
    sposob

    wirusy? po prostu poznaj swoje
    procesy ;c po jakims czasie nauczysz
    sie ktore sa normalne a ktore wygladaja podejrzanie - jak odroznic po prostu te
    ktorych nie znasz po prostu googluj (patrz tez na kolumne z nazwa producenta)

    - nie jestem pewien na ile pewny jest to sposob by byc pewnym ze nie masz w systemie
    aktywnego malware ale chyba dosyc pewny, jednakze
    1) nie jestem pewien czy malware nie moze podszyc sie np pod usluge microsoftu pod
    dokladnie ta sama nazwa co oryginalna (?)
    i z nazwa producenta tez microsoftowa - nie wiem
    2) sa jeszcze rootkity (nie znam sie na nich za bardzo)
    3) malware moglby dzialac pewnie tak ze
    rezydowalby w malwarowej dll-ce podpinajac sie od jakis 'legalny' exe
    - chyba jednak to malo prawdopodobne - dll-ki tez mozna zobaczyc w dolnym panelu

    z tego co mi sie wydaje normalne malware po prostu widac na liscie procesow, rootkity
    czy jakies oldschoolowe zarazacze nie wiem czy sadzis specjalnie popularne
    przez ostatnio 8 lat uzywania xp mialem czasem jakies "pólmalwar'y czy
    cwiercmalwary" ktore szlo odinstalowac
    i jednen oldskulowy wirus sality - ktory rozpieprzal od razu system

    ciekawe w sumie ze process explorer w panelu dll-ek pokazuje chyba wiecej dlli niz
    olly (nie wiem chyba sa linkowane dynamicznie przez system czy co, bo w dependency
    walkerze tez chyba (o ile pamietam nie chce mi sie sprawdzac) nie wystepuja ) trzebby
    spytac o to na jakims forum

    u mnie sa to:
    ws2help.dll
    ws2_32.dll
    winmm.dll
    psapi.dll
    advapi32.dll
    rpcrt4.dll
    secur32.dll
    + te powiedzmy 5 zwyklych i pliki .nls

    ostatnio studiuj format pe, wolno mi idzie co prawda ale zakladam ze za jakis czas w
    pelni rozcykam jak wyglada mechanizm linkowania relokacji i moze cos wiecej o
    przestrzeni procesu