    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: [OT] lekkie - wycena instalacji elektr.
    <5089335b$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@m...uni-berlin.de>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <k6bhml$cii$1@mx1.internetia.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <508a7371$0$1311$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <508a986d$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <508ab08b$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <508bb4d4$1$1305$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 27 Oct 2012 14:32:16 GMT

    <news> napisał:

    > Ja mam instalację otwartą i z tą samą wodą co w kranie:)

    Jak to "tą samą"? Jak to "otwartą"? Woda jest grzana przez kocioł,
    a po oddaniu ciepła w kaloryferze idzie w kanał? Tak to ja mam, ale
    w wannie. Instalacja CO napełniona jest wodą z tej samej studni, ale
    to juz nie jest "ta sama woda". Krąży tam od lat i dawno została
    odpowietrzona, a co się miało z niej wytrącić, to się wytrąciło.

    > Tak, patyna przewodzi marnie, ale czy ty widziałeś patynę wewnątrz
    > lutu czy na jej powierzchni?

    Na powierzchni nie ma tego słynnego brązu, bo i skąd. Jeśli coś
    niedobrego zachodzi, to wewnątrz, na granicy metali.

    > skręcane styki na skutek rozszerzania i kurczenia miedzi po prostu
    > się poluzują.

    W tym rzecz, że łączenie drutów przez skręcanie jest na takie coś
    dość odporne. Zalanie skrętki lutem może odporność obniżyć.

    --
    Jarek