    From: q...@t...no1 (Queequeg)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Obciążenie sieci przez klimatyzację
    Date: Sun, 12 Aug 2018 08:23:24 +0000 (UTC)
    <5b698831$0$601$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@t...no1>
    <5b69c36a$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@t...no1>
    <4...@g...com>
    <f...@t...no1>
    <3...@g...com>

    s...@g...com wrote:

    > W tym przypadku zewnetrzna to ta ciepla ktora oddaje cieplo.
    > Zazwyczaj znajduje sie poza budynkiem.
    >
    > Dla scislosci trzeba powiedziec ze dla pomp ciepla ta strona czasem chlodzi. Ale to
    inna historia.

    Hmm, w przypadku klimatyzacji chyba zawsze chłodzi? Skraplacz gorący,
    powietrze z dworu tylko ciepłe, więc skraplacz chłodzi się od tego
    powietrza...

    > Mniejsze rachunki za prad i lepsza sprawnosc calosci bedzie jak ten
    > klimatyzator podepniesz do okna od strony polnocnej. Ona zazwyczaj jest
    > chlodniejsza.

    Jedyne okno w tym pokoju mam od zachodu. Drugie (w drugim pokoju) od
    południa i tam faktycznie jest gorąco.

    > No i polecam skolowanie sobie drugiego krucca i weza, albo przeciecie
    > tego co masz na pol o ile wystarczy.

    Tu i tak jest doczepiony drugi (i dwa złączone razem), bo nie sięgał.

    Wiesz, myślę że to jest jakiś kompromis. Jedna rura, która idzie mi przez
    pół szerokości pokoju (i którą wystawiam za okno lub chowam w zależności
    od tego, czy chcę otworzyć drugie okno) to mniejsza uciążliwość niż dwie.
    A że nie jest tak wydajnie, jak mogłoby być... coś za coś.